Na spletni strani evropskega omrežja Eurydice so 4. 7. 2019, objavili novo, drugo izdajo Pomembnih podatkov o vzgoji in varstvu predšolskih otrok v Evropi (Key Data on Early Childhood Education and Care in Europe 2019) (pdf, en), ki prikazuje napredek na ključnih področjih kakovosti, opredeljenih v Priporočilu Sveta o sistemih predšolske vzgoje in varstva.

Poročilo vsebuje številne podatke in informacije o izobraževalnih politikah in praksah na področju vzgoje in varstva predšolskih otrok (ECEC), ki predstavlja temelje za vse nadaljnje učenje in razvoj. Podatki so za šolsko leto 2018/19.

Prvi del poročila vsebuje celovit opis predpisov in smernic, ki urejajo vzgojo in varstvo predšolskih otrok v evropskih državah. Prikazuje medsebojno povezanost različnih politik, ki vplivajo na življenje otrok in njihovih staršev, in vsebuje kazalnike o upravljanju, dostopu, osebju, pedagoških smernicah ter evalvaciji in spremljanju.

Drugi del pa vsebuje nacionalni pregled glavnih značilnosti ter diagram strukture prevladujočih oblik predšolske vzgoje in varstva vsakega od 43 izobraževalnih sistemov v 38 evropskih državah, ki sodelujejo v programu EU Erasmus+ (države članice EU, Albanija, Bosna in Hercegovina, Švica, Islandija, Lihtenštajn, Črna gora, Severna Makedonija, Norveška, Srbija in Turčija).

Poročilo izpostavlja pomen vključenosti v predšolsko vzgojo kot enega najboljših načinov za povečanje pravičnosti in enakosti v družbi in razkriva, da univerzalni dostop, visoka kakovost in enovitost storitev celotne vzgoje in varstva predšolskih otrok v številnih evropskih državah še niso doseženi.

Izid poročila, 24. 6. 2024, več informacij

(Skupno 928 obiskov, 1 današnjih obiskov)