Pisa in Focus št. 80: V katerih državah in šolah prikrajšani učenci dosegajo višje ravni pismenosti?

Kategorija: Zadnje novice Ustvarjeno 09. 02. 2018

Na spletišču OECDLibrary je z 29. 1. 2018 objavljeno poročilo Pisa in Focus št. 80 z naslovom In which countries and schools do disadvantaged students succeed? (.pdf, en). 

Po podatkih raziskave PISA 2015 so povprečno trije od štirih dijakov z najnižjim socialno-ekonomskih statusom v državah OECD v najboljšem primeru dosežejo temeljno raven bralne, matematične in naravoslovne pismenosti (2. raven). Medtem ko je v Kanadi, na Danskem, v Estoniji, na Finskem, v Nemčiji in Hongkongu (Kitajska), na Irskem in Japonskem, v Koreji, na Nizozemskem in Norveškem, v Singapurju, Sloveniji in Vietnamu več kot 30 odstotkov prikrajšanih dijakov doseglo 3. raven pismenosti v vseh predmetih raziskave PISA 2015 in tako štejejo med t. i. akademsko rezilientne učence.

Učenci z dosežki na 3. ravni pismenosti so že zmožni pri branju prepoznati osnovno sporočilo besedila in natančno razumeti odnose iz različnih informacij; sorazmerno sklepati ter tvoriti osnovno interpretacijo in obrazložitev matematičnih problemov; obvladati neznane teme v naravoslovju. To so temeljne spretnosti in znanja za uspešno nadaljnje izobraževanje.

Podatki raziskav PISA zadnjih deset let (2006, 2009, 2012 in 2015) kažejo, da so v več državah uspeli povečati delež akademsko rezilientnih učencev med tistimi z najnižjim socialno-ekonomskim statusom.