Citizenship education Cover 2017

 

7. novembra 2017 je izšla nova študija omrežja Eurydice o državljanski vzgoji v šolah po Evropi – Citizenship Education in schools in Europe – 2017. 

Študija od državljanski vzgoji, ki je tretja študija omrežja na pričujočo temo, je izšla istočasno z objavo rezultatov mednarodne raziskave ICCS. Medtem ko raziskava ISSC prinaša vpogled v znanja in stališča osmošolcev po svetu, pa študija Eurydice razkriva nekatera ozadja, v katerih so šolarji ta znanja in stališča pridobili.

 

 

Študija Citizenship Education in Schools in Europe namreč popisuje izobraževalne sisteme 42 držav v Evropi. V njej so zbrane informacije, kako poteka državljanska vzgoja (DV) v evropskih šolah, in sicer v 4 sklopih, ki se nanašajo na:

  • organizacijo poučevanja in vsebine kurikula
  • učenje in poučevanje ter spodbujanje aktivne participacije
  • preverjanje in ocenjevanje znanja učencev in evalvacijo šol
  • začetno izobraževanje in stalno usposabljanje učiteljev, ki poučujejo državljansko vzgojo ter podporo, ki jim je na voljo.

Študija zajema primarno in sekundarno izobraževanje, tako splošno kot poklicno. Podatki se nanašajo na šolsko leto 2016/17.

Nacionalno poročilo kot prispevek k tematski študiji so pripravile Barbara Kresal Sterniša, Mija Javornik in dr. Eva Klemenčič, Pedagoški inštitut. Študijo je pripravila centralna enota omrežja Eurydice, analitska enota izvršne agencije za izobraževanje, avdiovizualno in kulturo (EACEA).

Primarni viri informacij, zbranih v študiji so bila nacionalna priporočila, zakonodaja, strategije in akcijski Študija Citizenship Education in schools in Europe – 2017 (.pdf)

Dodatek k študiji, ki vsebuje popise nacionalnih sistemov (.pdf)

Poudarki Evropske komisije: Highlights (.pdf)

Poudarki za Slovenijo (.doc)

(Skupno 214 obiskov, 1 današnjih obiskov)