Predšolska vzgoja
17
Predšolska vzgoja
Predšolska vzgoja je namenjena otrokom od enega leta do obveznega vstopa
v šolo (6 let) in
ni obvezna
. O vpisu otroka odločijo starši. Predšolsko vzgojo
izvajajo javni in zasebni vrtci. Kjer je treba, mrežo javnih vrtcev dopolnjujejo
zasebni vrtci s koncesijo.
Javne vrtce ustanavljajo lokalne skupnosti
v skladu
s potrebami lokalnega prebivalstva. Glede na potrebe staršev in otrok ter v
dogovoru z občino lahko vrtci izvajajo različne programe: celodnevne, poldnevne
ali krajše. Programe izvajajo vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic.
V šolskem letu 2013/14 je izvajalo predšolsko vzgojo 960 enot vrtcev,
organiziranih v 105 javnih vrtcev, 196 vrtcev pri OŠ in 65 zasebnih vrtcev. Večina
vrtcev, 93 %, je javnih, 7 % vseh vrtcev pa je zasebnih.
Število v vrtce vpisanih otrok nenehno narašča. V vrtcih in v vzgojno-varstvenih
družinah jih je bilo leta 2013/14
83.700
, to je
75,6 %
vseh otrok ustrezne
starosti.
Petletnikov, vključenih v predšolsko vzgojo
, je bilo v tem šolskem letu
že več kot 90 %
.
Javni vrtci svoja vrata odpirajo že otrokom, starim 11 mesecev, v isti instituciji
jih nato vzgajajo in izobražujejo vse do vstopa v šolo. Vzgoja v vrtcih poteka v
dveh starostnih obdobjih:
•
prvo obdobje: otroci od enega do treh let in
•
drugo obdobje: otroci od treh let do vstopa v šolo.
Cilji predšolske vzgoje
Cilji predšolske vzgoje v vrtcih so:
•
razvijanje sposobnosti za razumevanje in sprejemanje sebe in drugih,
•
razvijanje sposobnosti za dogovarjanje, upoštevanje različnosti in
sodelovanje v skupinah,
•
razvijanje sposobnosti za prepoznavanje čustev in spodbujanje
čustvenega doživljanja in izražanja,
•
negovanje radovednosti, raziskovalnega duha, domišljije in intuicije ter
razvijanje neodvisnega mišljenja,
•
spodbujanje jezikovnega razvoja za učinkovito in ustvarjalno uporabo
govora, pozneje pa tudi branja in pisanja,
•
spodbujanje doživljanja umetniških del in umetniškega izražanja,
•
posredovanje znanja z različnih področij znanosti in iz vsakodnevnega
življenja,
•
spodbujanje telesnega in gibalnega razvoja in
•
razvijanje samostojnosti pri higienskih navadah in skrbi za zdravje.