Page 17 - BROSURA_vzgoja in izobrazevanje v RS

Basic HTML Version

Predšolska vzgoja
17
Predšolska vzgoja
Predšolska vzgoja je namenjena otrokom od enega leta do obveznega vstopa
v šolo (6 let) in
ni obvezna
. O vpisu otroka odločijo starši. Predšolsko vzgojo
izvajajo javni in zasebni vrtci. Kjer je treba, mrežo javnih vrtcev dopolnjujejo
zasebni vrtci s koncesijo.
Javne vrtce ustanavljajo lokalne skupnosti
v skladu
s potrebami lokalnega prebivalstva. Glede na potrebe staršev in otrok ter v
dogovoru z občino lahko vrtci izvajajo različne programe: celodnevne, poldnevne
ali krajše. Programe izvajajo vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic.
V šolskem letu 2013/14 je izvajalo predšolsko vzgojo 960 enot vrtcev,
organiziranih v 105 javnih vrtcev, 196 vrtcev pri OŠ in 65 zasebnih vrtcev. Večina
vrtcev, 93 %, je javnih, 7 % vseh vrtcev pa je zasebnih.
Število v vrtce vpisanih otrok nenehno narašča. V vrtcih in v vzgojno-varstvenih
družinah jih je bilo leta 2013/14
83.700
, to je
75,6 %
vseh otrok ustrezne
starosti.
Petletnikov, vključenih v predšolsko vzgojo
, je bilo v tem šolskem letu
že več kot 90 %
.
Javni vrtci svoja vrata odpirajo že otrokom, starim 11 mesecev, v isti instituciji
jih nato vzgajajo in izobražujejo vse do vstopa v šolo. Vzgoja v vrtcih poteka v
dveh starostnih obdobjih:
prvo obdobje: otroci od enega do treh let in
drugo obdobje: otroci od treh let do vstopa v šolo.
Cilji predšolske vzgoje
Cilji predšolske vzgoje v vrtcih so:
razvijanje sposobnosti za razumevanje in sprejemanje sebe in drugih,
razvijanje sposobnosti za dogovarjanje, upoštevanje različnosti in
sodelovanje v skupinah,
razvijanje sposobnosti za prepoznavanje čustev in spodbujanje
čustvenega doživljanja in izražanja,
negovanje radovednosti, raziskovalnega duha, domišljije in intuicije ter
razvijanje neodvisnega mišljenja,
spodbujanje jezikovnega razvoja za učinkovito in ustvarjalno uporabo
govora, pozneje pa tudi branja in pisanja,
spodbujanje doživljanja umetniških del in umetniškega izražanja,
posredovanje znanja z različnih področij znanosti in iz vsakodnevnega
življenja,
spodbujanje telesnega in gibalnega razvoja in
razvijanje samostojnosti pri higienskih navadah in skrbi za zdravje.