Page 21 - BROSURA_vzgoja in izobrazevanje v RS

Basic HTML Version

21
OSNOVNOŠOLSKO IZOBRAŽEVANJE
Osnovnošolsko izobraževanje je v Sloveniji organizirano kot
enotna devetletna
osnovna šola
za učence od šestega do petnajstega leta starosti. Izvajajo ga
javne in zasebne osnovne šole (manj kot 1 % učencev obiskuje zasebne osnovne
šole) ter zavodi za vzgojo in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami, za
odrasle pa organizacije za izobraževanje odraslih.
Skladno z Ustavo RS je
osnovnošolsko izobraževanje obvezno
in se
financira iz javnih sredstev. Osnovne šole ustanavlja lokalna skupnost. Slovenijo
odlikuje široko razvejena mreža osnovnih šol, kar omogoča dostopnost
izobraževanja vsem prebivalcem Slovenije. V šolskem letu 2013/14 se je v
Sloveniji
166.535 otrok
izobraževalo v
782 osnovnih šolah in njihovih
podružnicah
ter 57 šolah, enotah pri osnovnih šolah in zavodih za otroke s
posebnimi potrebami. Skupaj je bilo zaposlenih
16.308 učiteljev
.
Cilji osnovnošolskega izobraževanja
Glavni cilji osnovnošolskega izobraževanja so:
zagotavljanje možnosti, da si učenci skladno s svojimi sposobnostmi in
interesi pridobijo znanje in spretnosti,
spodbujanje osebnostnega razvoja,
pridobivanje zmožnosti za vseživljenjsko učenje in nadaljnje izobraževanje,
razvijanje zavesti o državni pripadnosti, narodni identiteti in kulturni
tradiciji kot tudi vzgajanje za obče kulturne vrednote,
vzgajanje za spoštovanje človekovih pravic, za sprejemanje drugačnosti
in strpnost,
razvijanje sposobnosti za sporazumevanje v slovenskem jeziku in tujih
jezikih,
vzgajanje za trajnostni razvoj, za odgovoren odnos do sebe, svojega
zdravja, do drugih ljudi in okolja,
razvijanje podjetnosti ter inovativnosti in ustvarjalnosti.
Program osnovne šole
Program osnovne šole je določen
s predmetnikom in učnimi načrti
za obvezne
in izbirne predmete ter
smernicami in koncepti
, ki opredeljujejo druge oblike dela
z učenci (jutranje varstvo, podaljšano bivanje, interesne dejavnosti, šolo v naravi)
in medpredmetna področja (dneve dejavnosti, knjižnično in informacijsko znanje),
ter drugimi dokumenti, ki usmerjajo delo strokovnih delavcev šole. S programom se
določi tudi, katero znanje morajo imeti učitelji posameznega predmeta.
OSNOVNOŠOLSKO IZOBRAŽEVANJE