Page 47 - BROSURA_vzgoja in izobrazevanje v RS

Basic HTML Version

Izobraževanje otrok s posebnimi potrebami
Izobraževanje otrok s posebnimi
potrebami
Vzgoja in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami temeljita na načelih enakih
možnosti s hkratnim upoštevanjem različnosti otrok, inkluzije, sodelovanja
staršev, individualiziranega načina dela in vseh drugih pogojev za zagotavljanje
najboljšega razvoja posameznega otroka.
Vzgoja in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami sta v Sloveniji lahko
organizirani samo kot
javna služba
, in sicer v javnih vrtcih in šolah ter v
specializiranih javnih šolah oziroma zavodih. Država zagotavlja
javnoveljavne
izobraževalne programe od predšolske ravni pa vse do konca
srednješolskega izobraževanja
.
Skupine otrok s posebnimi potrebami po Zakonu o usmerjanju otrok s
posebnimi potrebami so:
• otroci z motnjami v duševnem razvoju,
• gluhi in naglušni otroci,
• slepi in slabovidni otroci oziroma otroci z okvaro vidne funkcije,
• otroci z govorno-jezikovnimi motnjami,
• gibalno ovirani otroci,
• otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
• dolgotrajno bolni otroci,
• otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami in
• otroci z avtističnimi motnjami.
Programi vseh vrst in stopenj vzgoje in izobraževanja
s prilagojenim
izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo
se izvajajo v vrtcih in šolah v
rednih oddelkih. Vanje se vpisuje večina otrok s posebnimi potrebami (90 %). V
prilagojene in posebne programe za otroke s posebnimi potrebami
, ki se
izvajajo v posebnih oddelkih (ali enotah) v rednih vrtcih in osnovnih šolah (21 šol),
specializiranih osnovnih šolah (27), javnih zavodih za vzgojo in izobraževanje
otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami (16) in javnih socialnovarstvenih
zavodih (5), pa se vpisuje vse manjši del teh otrok. Vzgojne programe za otroke
s čustvenimi in vedenjskimi motnjami izvajajo le javni zavodi za vzgojo in
izobraževanje otrok s posebnimi potrebami.
Vzgoja in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami se financirata iz javnih
sredstev.
Specializirane javne osnovne šole za izobraževanje otrok s poseb-
nimi potrebami
lahko ustanavljajo lokalne skupnosti, javne zavode pa država.
47