Page 69 - BROSURA_vzgoja in izobrazevanje v RS

Basic HTML Version

Zagotavljanje kakovosti v vzgoji in izobraževanju
Zagotavljanje kakovosti v
vzgoji in izobraževanju
Slovenija si prizadeva, da imajo vsi udeleženci v izobraževanju dostop do kakovostnega
izobraževanja, v ta namen je razvila sistem zagotavljanja kakovosti v vzgoji in
izobraževanju.
Nad zakonitostjo delovanja javnih zavodov in zavodov s koncesijo bdi
šolska
inšpekcija
. Izvaja redne in izredne preglede ter obravnava pravne, organizacijske in druge
upravne postopke.
Vrtci in šole izvajajo redne
samoevalvacije
. Samoevalvacijska poročila letno
pregledujejo in potrjujejo sveti zavodov. Pri samoevalviranju zavodi vrednotijo predvsem
vzgojne in izobraževalne procese, rezultate notranjega ocenjevanja primerjajo z rezultati
zunanjega preverjanja znanja. Ugotovitve samoevalvacije šole upoštevajo pri načrtovanju
dela v naslednjem šolskem letu, pa tudi pri dolgoročnejšem načrtovanju, npr. pri
pripravljanju programa razvoja. Vse dokumente sprejme svet zavoda.
Ob koncu drugega obdobja osnovne šole (6. razred) in ob koncu osnovne šole (9.
razred) je organizirano
zunanje preverjanje znanja učencev
. Dijaki končajo srednjo
strokovno šolo s
poklicno maturo
, gimnazijo pa s
splošno maturo
. Obe sta v celoti
ali delno organizirani eksterno. Državni izpitni center vsako leto opravi temeljito analizo
izpitnega uspeha učencev in dijakov, po predmetih, občinah in šolah. Prejmejo jo
ministrstvo, pristojno za izobraževanje, in šole. Podatki o učnem uspehu učencev in dijakov
po šolah niso javni. Šole jih uporabljajo pri ocenjevanju dosežene kakovosti dela. Dosežke
svojih učencev oziroma dijakov primerjajo s povprečnimi in najvišjimi dosežki v državi.
Svet za kakovost in evalvacije je organ, ki ga imenuje minister, in skrbi za koordiniranje
evalvacije programov predšolske vzgoje, osnovnega in srednješolskega izobraževanja in
poroča ministru. Izdeluje tudi merila in postopke za ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti
v vrtcih in šolah na nacionalni ravni. Opredeljuje strategije in potek evalvacije. Identificira
temeljna evalvacijska vprašanja, predlaga naročila evalvacijskih študij, predloge razpisov
in izbora evalvacijskih študij. Končne odločitve sprejme minister, pristojen za izobraževanje.
Svet spremlja tudi potek evalvacijskih študij in poroča strokovnim svetom in ministru ter
strokovni javnosti.
Podatke o vpisu otrok, učencev, dijakov in študentov, zaposlenih, zavodih in
programski strukturi zbira in spremlja Statistični urad RS. Objavlja jih v obliki, ki ne
omogoča identifikacije posamezne statistične enote.
V terciarnem izobraževanju so za notranjo evalvacijo pristojni višje šole in visokošolski
zavodi sami, pri zunanji evalvaciji pa ima osrednjo vlogo Nacionalna agencija za
zagotavljanje kakovosti v visokem šolstvu.
69