Britanska vlada je pred kratkim napovedala oblikovanje tako imenovanih »produkcijskih šol« (Studio schools), ki bodo delovale kot most do delovnega mesta. Njihov namen je zmanjšati število mladih od 14. do 19. leta, ki se ne izobražujejo ali usposabljajo in niso zaposleni. To bodo majhne šole z največ 300 dijaki. Odprte bodo vse leto in v času zunaj pouka. Dijaki se bodo vključevali v podjetniške projekte in delo. Dejansko bodo razporejeni bolj na delovno kot na učno mesto. Šole bodo tesno sodelovale z lokalnimi delodajalci in vsak dijak naj bi preživel vsaj nekaj časa na teden tudi v podjetju, s katerim je njegova šola povezana. Vsak bo imel tudi svojega osebnega mentorja, ki ga bo vodil pri učenju in delu.

Produkcijske šole bodo usposabljale dijake za pridobitev cele vrste poklicnih in splošnih kvalifikacij, tudi denimo za pridobitev GCSE (General Certificate of Secundary Education) iz angleščine, matematike in naravoslovja. Omogočale bodo dijakom plačano delo, to pa bo neposredno povezano z morebitnimi kasnejšimi zaposlitvenimi priložnostmi na lokalnem območju. Dijaki si bodo lahko pridobili znanje in spretnosti, pomembne za zaposlitev in življenje. Po uspešno končanem programu se bodo lahko zaposlili ali pa nadaljevali usposabljanje ali se celo vpisali na univerzo.

S tem novim konceptom šolanja bodo v Veliki Britaniji poskušali reševati naraščajoči prepad med tem, kar naj bi mladi znali in bili sposobni narediti, in tem, kar jih zdajšnji izobraževalni sistem dejansko nauči. Nov način šolanja vpeljujejo tudi zato, ker se bojijo, da mladi, ki v tem času zaključujejo redno izobraževanje, nimajo dovolj znanja in spretnosti za uspešno opravljanje dela. Združenje britanske industrije v svojem poročilu namreč navaja mnenje več kot dveh tretjin delodajalcev, da šole in kolidži dijakov ne usposobijo dovolj za zaposljivost, dobra polovica delodajalcev pa meni, da novinci, ki prihajajo iz rednih šol, ne znajo organizirati svojega delovnega časa oziroma dnevnih opravil.

Vira: Studio Schools Trust, 29. 1. 2012 in Telegraph, UK, 14. 12. 2011

(Skupno 17 obiskov, 1 današnjih obiskov)