V ZDA načeloma prevladuje mnenje, da pri izobraževanju velja načelo več je več: daljši pouk, pouk ob sobotah, poletna šola. Vendar pa v več kot 120 šolskih okrožjih že ugotavljajo, da lahko velja tudi manj je več.

Možnost štiridnevnega pouka na teden obstaja v ZDA že desetletja; zdaj se neopazno širi kot taktika varčevanja. Z ukinjanjem enega dne pouka podaljšujejo šolski dan, da obseg pouka na teden ostaja enak. Prihranka ni pri učiteljih, saj ti delajo enako število ur, vendar so s tem zmanjšali materialne in vzdrževalne stroške ter stroške prevoza in prehrane.

Ugotovili so tudi druge prednosti skrajšanja šolskega tedna: zmanjšala se je odsotnost učencev in učiteljev, učenci šolo dojemajo kot bolj pozitivno in se temu primerno lepše vedejo in aktivneje sodelujejo, manj je osipnikov, ocene pa ostajajo enake ali se celo izboljšujejo. Starši so sprva krajšemu tednu nasprotovali, saj so za dodaten prost dan potrebovali varstvo, vendar pa so kasneje ugotavljali, da je lažje najti varstvo za en dan, kot za nekaj ur vsak dan v tednu.

Vse te ugotovitve so spodbudne, vendar pa bo za dokončno potrditev koristi treba nadaljevati z raziskovanjem. Štiridnevni pouk v tednu so izvajale predvsem šole v vaškem okolju, v mestih je lahko varstvo učencev večji problem.

Vir in več: OECD in Los Angeles Times, 8. 5. 2011

(Skupno 3 obiskov, 1 današnjih obiskov)