V programu Eurydice omrežja za leti 2010 in 2011 je več primerjalnih študij pismenosti: bralna, matematična in naravoslovna. Več si lahko preberete v prispevku Bralna pismenost – Eurydice študija v nastajanju – nekaj poudarkov iz doslej opravljenega študijskega dela (pdf, 101 KB).
Tema pismenosti je tesno povezana z opredeljevanjem slovenščine v izobraževanju in njene vloge pri pripravljanju učencev na življenje v globalnem svetu. Prispevek Milene Ivšek Slovenščina v izobraževanju (pdf, 114 KB) ponuja nekaj izhodišč za razmišljanje. A slovenščina kot učni jezik ni za vse učence tudi materni jezik. Kako razmišljajo o učnem jeziku tuji strokovnjaki, si lahko preberete v Intervjuju s profesorjem dr. Helmutom Johannesom Vollmerjem (pdf, 196 KB).
V Žalcu se je maja 2010 dogajala mednarodna konferenca Opismenjevanje učenk in učencev, pismenost mladih in odraslih, prispevki pa so objavljeni v Sodobni pedagogiki 1/2010. Iz zaključkov te konference in prispevkov udeležencev je mogoče povzeti tudi misel Za razvoj pismenosti v vrtcih in šolah morajo biti učitelji kakovostno izobraženi (pdf, 282 KB).