Na spletišču CEPS-a je dne 8. 10. 2015 objavljeno sporočilo o najavi enodnevnega posveta Partnerstva Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani in vzgojno-izobraževalnih inštitucij z naslovom Bralna pismenost – odgovornost vseh strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju, ki bo na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani 22. 1. 2016. (vabilo, pdf)

Vključeval bo plenarna predavanja, sekcije, plakate in delavnice, na katerih bomo skušali odgovoriti na naslednja vprašanja:

Ali je bralna pismenost (zmožnost hitrega branja z razumevanjem in pisanja o prebranem) »le« stvar slovenščine? Kako pri vseh predmetih razvijati bralno pismenost? Ali so učitelji slovenščine in vseh drugih predmetov ustrezno usposobljeni, da vsebinsko-ciljno zasnovo pouka in metode usmerjajo tudi v razvijanje bralne pismenosti (branje strokovnih besedil, navodil za delo; pisanje slogovno ustreznih in pravopisno pravilnih besedil)? Kako na (ne)razvijanje bralne pismenosti vplivajo naloge, ki jih sestavljajo učitelji, in kako učna gradiva (učbeniki, delovni zvezki, učni listi, e-gradiva)? Kaj odloča o zahtevnosti bralnih nalog? Kateri praktični modeli razvijanja bralne pismenosti so lahko zgledni primeri v okviru posameznih predmetov ali področij (npr. razvijanje branja in pisanja pri naravoslovju in matematiki, v umetnosti)? Katere so specifike razvijanja bralne pismenosti nekaterih posebnih skupin otrok? Kdaj začeti spodbujanje pismenosti in kako – ali smo dovolj ambiciozni pri razvijanju porajajoče se pismenosti? Na ta in druga vprašanja v povezavi z bralno pismenostjo bomo skušali odgovoriti s pomočjo domačih in tujih strokovnjakov ter strokovnjakov iz prakse.

 

 

(Skupno 10 obiskov, 1 današnjih obiskov)