Društvo Bralna značka Slovenije – ZPMS v sodelovanju z revijo Otrok in knjiga in ob finančni podpori Javne agencije za knjigo RS pripravlja enodnevni simpozij Živo branje, dramatičnost interpretacije, ki bo v petek 14. oktobra 2011 v konferenčni dvorani Pošte Slovenija, Čopova 11, Ljubljana.

Vsebinska zasnova strokovnega simpozija o (glasnem) branju je nastala na podlagi spoznanj o raznovrstnosti branja. Če naj bi mentorsko delo in prizadevanja za razvijanje bralne kulture in bralnih zmožnosti med mladimi res zaživela kot zanimiv bralni dogodek, je smiselno posebno pozornost posvetiti različnim vrstam skupnega branja, in sicer v povezavi z raznovrstnimi besedili (npr. poezijo, ljudskim pripovedništvom, dramatiko).

Seminarske podteme bodo obravnavale naslednja vprašanja:

  • Katere vrste branja so povezane z literarnoestetskim doživetjem?
  • Katera temeljna načela govorne interpretacije lahko mentorji vključujejo v delo z mladimi bralci?
  • Kdaj je pedagog – ob tem, da bere sam – tudi interpret književnega besedila?
  • Katera so temeljna izhodišča ustrezne in motivacijske govorne nadgradnje zapisanega besedila?
  • Kaj pomeni (po)ustvarjalno branje besedila, katera besedila so za to najbolj primerna?
  • Kakšne so praktične izkušnje z glasnim in interpretativnim branjem mladinskih književnih del?

Vsebinsko je projekt zasnoval univerzitetni profesor in sedanji predsednik Društva Bralna značka Slovenije – ZPMS
dr. Igor Saksida, ki bo simpozij tudi vodil. Simpozij je namenjen vsem, ki se ukvarjate s posredovanjem mladinske književnosti.

Teme in predavatelji:

  • Marta Strahinić: Romi, povabljeni v knjižnico (projekt je dobil evropsko nagrado IDEC)
  • Mateja Jakoš Vasle: Nastop učencev z interpretativnim branjem pesmi
  • mag. Neža Rojko: Kako smo kaj z našim glasom? Uvod v nego glasu in kulturo govora
  • dr. Katarina Podbevšek: Pedagog – tudi »interpret in igralec«?
  • dr. Dragica Haramija: Sodobna otroška in mladinska književnost, ki omogoča zanimivo (govorno) poustvarjanje
  • dr. Igor Saksida: Od samotnega do »provokativnega« branja poezije
  • mag. Anja Štefan: Govoriti tako, da poslušalec prisluhne
  • Ida Mlakar: Pripovedovanje v knjižnici
  • Tone Partljič: Branje dramskega odlomka ali prizora
  • Živana Safran: Prevajalske igrice pri pouku slovenščine

Program in prijavnica!

Simpozij sofinancira Javna agencija za knjigo Republike Slovenije.

Vir>> Društvo bralna značka

(Skupno 18 obiskov, 1 današnjih obiskov)