Objavljeno je zaključno poročilo projekta Digital Competence: Identification and European-wide validation of its key components for all levels of learners (DIGCOMP) z naslovom DIGCOMP: A Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe.
Poročilo (pdf, 920 KB) obravnava različne vidike digitalne kompetence – identificiranih je 21 kompetenc, ki so opisane z vidika znanja, spretnosti in stališč. Identificiranih je pet področij digitalne kompetence, in sicer: informacije, komunikacija, ustvarjanje vsebin, varnost in reševanje problemov.
Digitalna kompetenca je sestavljena iz naslednjih področij:
- 1. Informacije: identificirati, najti, predelati, shraniti, organizirati in analizirati digitalno informacijo, vrednotiti relevantnost in namen.
- 2. Komunikacija: komunicirati v digitalnem okolju, izmenjevati vsebine s pomočjo spletnih orodij, povezovati in sodelovati z drugimi s pomočjo digitalnih orodij, delovati in sodelovati v skupnostih ter omrežjih, medkulturno zavedanje.
- 3. Ustvarjanje vsebin: Ustvarjati in urejati nove vsebine (od urejanja besedil do slik in videa); integrirati in ponovno predelati prejšnje znanje ter vsebine; ustvariti kreativne izdelke, medijske vsebine in programirati; uporabiti in spoštovati avtorske pravice.
- 4. Varnost: osebna zaščita, varovanje podatkov, varovanje digitalne identitete, varnostni ukrepi, varna in smiselna raba.
- 5. Reševanje problemov: ugotoviti digitalne potrebe in vire, sprejemati utemeljene odločitve o najprimernejšem digitalnem orodju glede na namen in potrebe, reševati konceptualne problemov s pomočjo digitalnih orodij, kreativno uporabljati tehnologijo, reševati tehnične probleme, nadgrajevati svoje kompetence in kompetence drugih.
Vir: Publikacije IPTS, avgust 2013 in CRP, september 2013
(Skupno 64 obiskov, 1 današnjih obiskov)