Državni zbor je z 51 glasovi za in 25 glasovi proti sprejel Zakon o enotni ceni knjige.

Kot je na nadaljevanju 21. redne seje Državnega zbora uvodoma povedal minister za kulturo dr. Uroš Grilc, Zakon o enotni ceni knjige ureja stanje na knjižnem trgu z vidika posebnega statusa knjige kot kulturne dobrine in je novost v naši pravni praksi. »Založnik ob izidu knjige sam določi ceno knjige, ki pa je v šestih mesecih ne sme spreminjati. Šest mesecev od izida knjige bo cena knjige nespremenjena. Cena knjige bo enaka za vsakega končnega kupca, na vseh prodajnih mestih. To je pravzaprav ključna vsebina zakona.« je poudaril minister. Končni cilj zakona, ki ureja zelo razvejan slovenski knjižni trg, pa je, kot je poudaril, narediti slovensko knjigo bolj dostopno. Tovrstno ureditev poznajo že v 12 članicah Evropske unije in v vseh teh državah se povprečna cena knjige znižuje. Boljša dostopnost knjige in več prodanih knjig pa posledično prinaša tudi boljši položaj avtorjev in založnikov. Kot je poudaril minister, zakon uživa podporo založniške in knjigotrške panoge in je šel skozi široko javno razpravo. »Ureditev za slovenski knjižni trg, ki je zelo razgiban, na katerem je v letu 2012 izšlo 6 tisoč knjižnih naslovov, ki je značilen po zelo pomembni vlogi knjižnične mreže glede dostopnosti knjige in po izredno raznoliki knjižni produkciji, a hkrati po tem, da smo Slovenci zelo slabi kupci knjig, prinaša pomembno novost«, je še dodal minister, obenem pa poudaril, da je ureditev v primerjavi z ureditvami ostalih držav, ki poznajo enotno ceno knjige, izjemno mila: »Prvič, po tem, da je enotna cena knjige omejena zgolj na 6 mesecev. Drugič, po tem, da v 6. in 7. členu določamo tudi nekatere izjeme, izjeme pri tem, da enotna cena ne velja za nakupe v prednaročilu ali za nakupe serij ali za prodaje knjig na knjižnih sejmih oziroma na predstavitvah, literarnih večerih in podobno. In še ena pomembna izjema je, enotna cena knjige ne velja za knjižnice.«

Ministrstvo za kulturo je prepričano, da bodo učinki zakona na dolgi rok pozitivni, tako glede dostopnosti knjige po različnih prodajnih poteh, glede spreminjanja navade kupovanja knjig in glede postopnega nižanja cene knjige na račun povečane prodaje.

Vir: MK, 30. 1. 2014

(Skupno 18 obiskov, 1 današnjih obiskov)