Izobraževalci odraslih so se srečali v petek 25. 11. 2016 in še enkrat dokazali, da je pravilen zapis učnih izidov v programih za izobraževanje odraslih nujno potreben, če področju izobraževanja odraslih želijo zagotoviti kakovost in transparentnost ter prepoznavnost formalno in neformalno pridobljenega znanja.

Udeleženci dogodka so se:
• seznanili z usmeritvami ECVET projekta;
• seznanili z delom ECVET ekspertne skupine;
• spoznali nabor možnosti za uporabo ustreznega zapisovanja učnih izidov v vsakdanji praksi izobraževalca odraslih;
• seznanili s trenutno zakonsko ureditvijo in predlogi za spremembe v novem zakonu o izobraževanju odraslih, ki vplivajo tudi na zapis izobraževalnih vsebin.

Po teoretičnem delu pa je sledila praktična delavnica in urjenje v zapisovanju učnih izidov na konkretnih primerih. Delavnico sta vodili slovenski strokovnjakinji za področje učnih izidov, ddr. Barica Marentič Požarnik in dr. Andreja Lavrič. Delavnica je prepletala prakso s teorijo in povratna informacija udeležencev po zaključku dogodka je bila izredno pozitivna.

Izjave udeležencev:

–  »Ravno pravo ravnovesje med praktičnim in teoretičnim delom. Super mi je bilo, da sem lahko ponovila svoje znanje o Bloomovi taksonomiji ter ga še bolj utrdila s praktičnim delom.«
–  »Spoznala sem, da za teorijo stoji preplet vsega povedanega. Izidi iz treh vidikov niso hierarhično določeni (kljub temu, da je znanje potrebno, je je nujno potrebno vplivati tudi na čustva učečih se).« –  »Delavnica je bila enkratna, ker po svoji izobrazbi nisem andragog. Izvedela sem ogromno novi stvari, od teorij, sploh pa praktično. Všeč mi je bilo, da je bilo pri vseh teoretskih razlagah, podan tudi praktičen primer. Videla sem, da kar nekaj učnih ciljev nismo pripravili v skladu z aktivnimi glagoli. Izjemno nam bo v pomoč pri pripravi novih programov!«

Udeleženci so tudi ugotovili tudi, da so zapisani učni izidih izobraževalnih programih preveč splošni, cilji pogostokrat zastavljeni preveč ambiciozno in izražajo predvsem aktivnost učitelja, ne pa udeležencev in da metode preverjanja in ocenjevanja niso vedno usklajene s cilji. Vsekakor so izobraževalci odraslih poudarili, da potrebujejo tovrstna usposabljanja o zapisovanju učnih izidov, ki pa jih bodo v letu 2017 nadgradili še s področjem ocenjevanja in usposabljanja.

Vir: CMEPIUS, 2. 12. 2016

 

(Skupno 6 obiskov, 1 današnjih obiskov)