Komisija je sprejela nov okvir politike, s katerim želi od leta 2019 humanitarno financiranje za izobraževanje v izrednih razmerah in krizah povečati na 10 % celotnega proračuna za humanitarno pomoč. Cilj politike je tudi, da bi se otroci, ki so jih prizadele humanitarne krize, vrnili v šolo v treh mesecih.

„Zaradi naraščajočih humanitarnih kriz po vsem svetu milijonom otrok grozi, da bodo ostali brez izobrazbe. Naša odgovornost je, da preprečimo nastanek izgubljenih generacij. Po zaslugi nove politike bomo lahko otrokom bolje in hitreje pomagali, tudi v najtežjih razmerah. V ta namen bomo okrepili sodelovanje z drugimi donatorji in partnerji ter bolje povezali našo kratkoročno in dolgoročno pomoč. EU je zdaj vodilna v svetu na področju ponovnega vključevanja otrok v šolo. Letos je izobraževanju v izrednih razmerah namenjenih osem odstotkov našega proračuna za humanitarno pomoč, kar je osemkrat več kot leta 2015. Naš cilj je, da bi ta delež leta 2019 dosegel deset odstotkov,“ je danes v Bruslju povedal evropski komisar za humanitarno pomoč in krizno upravljanje Hristos Stilianidis ob predstavitvi sporočila EU o izobraževanju v izrednih razmerah in dolgotrajnih krizah.

Novi okvir politike določa štiri ključne prednostne naloge: izboljšanje dostopa otrok in mladih do možnosti za učenje, zagotavljanje kakovostnega izobraževanja in usposabljanja, zaščita izobraževalnega okolja pred napadi ter uvedba hitrih in inovativnih odzivov na področju izobraževanja.

Odločitev je mejnik v zavezi Junckerjeve Komisije, da bo podprla milijone otrok, ki nimajo več dostopa do izobraževanja zaradi konfliktov, prisilnega razseljevanja, nasilja, podnebnih sprememb in nesreč. Najobsežnejši humanitarni program EU za izobraževanje v izrednih razmerah je trenutno program pogojnega nakazila sredstev za izobraževanje v Turčiji, ki s 84 milijoni evrov pomaga 290 000 otrokom beguncem, da lahko obiskujejo šolo.

Vir in več informacij: Evropska komisija, 18. 5. 2018

(Skupno 36 obiskov, 1 današnjih obiskov)