Letošnjo najvišjo nagrado je prejel projekt “Rainbow Village” (mavrična vas), v katerem so sodelovali in se povezovali učenci, stari od 12 do 15 let, iz Francije, Grčije, Romunije, Združenega kraljestva, Turčije, Italije, Slovaške in Poljske. Učenci so ustvarili virtualni svet po koncu sveta in proučevali teme, kot so preživetje, obstoj in ohranitev ter državljanjstvo.

Ostali nagrajenci, izbrani med 300 prijavljenimi projekti, so razvrščeni v tri starostne skupine (4-11, 12-15, 16-19). Podelili so še šest nagrad po posameznih kategorijah: učenje jezikov v španščini, francoščini, nemščini in angleščini, nagrado Marie Skłodowska Curie za matematiko in naravoslovje in nagrado Mevlana za medkulturno razumevanje.

V prvi starostni skupini je nagrado prejel projekt “Friends Fur-ever“, kjer so učenci iz Romunije, Poljske in Portugalske proučevali pse kot najboljše prijatelje ljudi.

V drugi starostni skupini so zmagovalci ustvarili projekt, ki so ga zasnovali na dogodivščinah “travelling flea” (potujoče bolhe). Učenci so postali scenaristi, ustvarjalci risank in prevajalci. V projektu so sodelovale šole iz Francije, Španije, Italije, Turčije, Bolgarije, Portugalske in Češke.

Nagrado za španski jezik so si razdelile šole iz Italije, Španije, Portugalske in Danske; francosko nagrado pa šole iz Italije in Poljske; šole iz Francije, Poljske in Grčije so si razdelile nemško nagradoangleška nagrada je šla učencem iz Grčije, Latvije, Francije, Avstrije in Portugalske.

Nagrado Marie Skłodowska Curie je prejel projekt “Fly Me to The Moon” (odpelji me na luno), v katerem so premešali znanstvena opazovanja in meritve z dognanji raziskav lokalnih tradicij in prepričanj. Zmagovalne šole so iz Slovenije, Francije, Grčije, Španije, Poljske in Turčije.

Prejemniki nagrade Mevlana so sodelovali na projektu “Intercultural dialogue through fairy tales, drama and art” (medkulturni dialog preko pravljic, gledališča in umetnosti). V projektu so sodelovali učenci in učitelji iz 29 držav ter spoznavali različne kulture partnerskih šol.

Projekti predstavljajo izredne dosežke in zanje je bila pripravljena posebna podelitev v okviru Konference Twinning v Lizboni.

Med zmagovalnimi zaseldimo tudi Tatjano Gulič iz OŠ Preska (Medvode) in Martino Hren iz Osnovne šole Pod goro (Slovenske Konjice).

Vir: EC Education and Training, 14. 3. 2013 in SIO, 22. 3. 2013

(Skupno 16 obiskov, 1 današnjih obiskov)