Francosko predsedovanje Evropski uniji postavlja izobraževanje in spretnosti v središče javnega delovanja kot del novega evropskega modela rasti.

Veliki gospodarski prehodi so v središču prednostnih nalog predsedstva za podporo zaposlovanju v okviru evropskega okrevanja. Prizadevali si bodo za sprejetje priporočil o individualnih učnih računih ter o družbenem vplivu in vplivu podnebnega prehoda na trg dela. Francosko predsedstvo EU bo zato namenilo posebno pozornost vprašanjem vseživljenjskega usposabljanja, zaposlitvenih prehodov in socialnega dialoga, da bi zagotovilo podporo v času sprememb, ki jih prinašajo digitalni in podnebni prehodi.

V podrobnem programu za področje  izobraževanja, mladine, kulture in športa bo francosko predsedstvo svoje delo osredotočilo na ukrepe za podporo mladim, izboljšanje njihove mobilnosti in vključitev trajnostnega razvoja kot medsektorskega vprašanja.

Evropska komisija in Evropski parlament sta leto 2022 razglasila za evropsko leto mladih, predsedstvo pa daje mladim prednost, spodbuja pobude v podporo zaposlovanju mladih v času okrevanja po pandemiji, pa tudi mobilnost vajencev, izvajanje Evropska agenda spretnosti in začetek nove pobude ALMA  (Aim, Learn, Master, Achieve).

Po diskusijah, ki sta jih vodila finsko in slovensko predsedstvo, bo francosko predsedstvo z organizacijo ministrske konference sredi februarja spodbudilo tudi vprašanje naložb v izobraževanje. Na to temo bo aprila 2022 potekalo skupno srečanje ministrov za izobraževanje in finance, na katerem bodo poudarili prispevek naložb v izobraževanje k potencialni rasti Unije. Predsedstvo bo vodilo tudi razprave o priporočilu Sveta o izobraževanju in trajnostnem razvoju.

V prizadevanju za doseganje evropskega izobraževalnega prostora do leta 2025 bo predsedstvo začelo razprave o evropskem prostoru za usposabljanje učiteljev in poklicnih poteh, da bi spodbudilo mobilnost učiteljev in podprlo evropsko pobudo akademij Erasmus za učitelje. Konferenca na to temo bo v začetku meseca marca 2022.

Vir in već informacij: CPI, 19. 1. 2022

 

(Skupno 15 obiskov, 1 današnjih obiskov)