V zadnjem času se zaznava povečanje psiholoških in psihičnih težav tako med otroki, kot med odraslimi. Posebej otroci so v času korona krize občutili velike stiske, ki si jih odrasli stežka predstavljajo. Zato UNICEF Slovenija v okviru Svetovne učne ure namenja prostor duševnemu zdravju med otroki in mladimi, pri tem pa se povezuje s šolami po vsej Sloveniji.

Med 11. in 17. letom se otroški možgani razvijajo v odnosu do sovrstnikov. Če ob tem navedemo še ugotovitve, da se 50 % duševnih motenj prične do 14. leta, 75 % pa do 24. leta starosti, je naslavljanje duševnega zdravja otrok in mladih v teh spremenjenih časih nujno.

UNICEF Slovenija zato letošnjo Največjo svetovno učno uro namenja tretjemu cilju trajnostnega razvoja: »Poskrbeti za zdravo življenje in spodbujati dobro počutje v vseh življenjskih obdobjih« in sicer posebej duševnemu zdravju otrok in mladih. V ta namen so pred odhodom otrok na zaslužene počitnice, ki bodo tudi letos nekoliko drugačne od tistih v preteklosti, pripravili posebno delavnico za šole in materiale za spopadanje s to zahtevno temo. Pedagoške delavce pa želijo tudi spodbuditi, da tako letos kot v prihajajočem šolskem letu posebno pozornost namenijo prehodu iz zaprtosti in dela na daljavo v času Covida-19, nazaj na običajno delo v učilnicah. Ta prehod naj bo počasen in prizanesljiv do otrok. Šole morajo namreč ostati varovalni dejavnik za otroke in jim olajšati to nenavadno izkušnjo. Stroka opozarja, da se ne moremo pretvarjati, da se pandemija ni zgodila.

Vir in več informacij: UNICEF, 21. 6. 2021

(Skupno 21 obiskov, 1 današnjih obiskov)