25. 2. 2022 so objavili novo izdajo Cedefopovega evropskega indeksa znanj in spretnosti (European Skills Index – ESI).

Cilj sistema znanj in spretnosti ni le nenehno razvijanje znanj in spretnosti prebivalstva, temveč tudi aktiviranje in učinkovito usklajevanje teh znanj in spretnosti s potrebami delodajalcev na trgu dela.

Evropski indeks znanj in spretnosti je sestavljen kazalnik, ki meri uspešnost sistema znanj in spretnosti v državi. ESI spremlja uspešnost držav članic v daljšem časovnem obdobju in opredeljuje področja, ki jih je treba izboljšati. Pomaga lahko pri izvajanju evropskega stebra socialnih pravic.

Indeks ESI izpostavlja tudi področja, ki jim mora vsaka država nameniti dodatno pozornost, in temelji na treh raziskovalnih stebrih: razvoj spretnosti, aktiviranje spretnosti in usklajevanje znanj in spretnosti. Ti trije stebri so razdeljeni na šest podstebrov in nato na 15 merljivih kazalnikov. Da bi zagotovilo metodološko neoporečne in zanesljive rezultate, je Skupno raziskovalno središče Evropske komisije opravilo neodvisno statistično revizijo.

Letošnja izdaja ESI preučuje vpliv pandemije covida-19. Čeprav je še prezgodaj, da bi ta vpliv v celoti zajeli, podatki kažejo, da so posledice očitne pri aktiviranju znanj in spretnosti.

Podrobneje lahko rezultate za Slovenijo raziščete tukaj.

Vir in več informacij: ACS, 1. 3. 2022

(Skupno 41 obiskov, 1 današnjih obiskov)