Evropske šole in univerze morajo kar najbolj izkoristiti prednosti digitalne revolucije, sicer bi lahko zaostale v tekmi z mednarodnimi konkurentkami. To bo ena od obravnavanih tem na konferenci o spodbujanju „prosto dostopne študijske programske opreme“ – brezplačnega učnega gradiva za učitelje – ki se je začela 23. aprila, v Ljubljani. Med govorci bosta Androulla Vassiliou, evropska komisarka za izobraževanje, kulturo, večjezičnost in mlade, ter Jernej Pikalo, slovenski minister za izobraževanje, ki bo predstavil novo pobudo „Opening up Slovenia“ za spodbujanje prosto dostopnih učnih virov.

„Veseli me, da ima Slovenija nacionalno strategijo za spodbujanje prosto dostopnih učnih virov.To je v skladu s pobudo Komisije za odpiranje izobraževanja. Naš skupni cilj ni nadomestiti tradicionalnih učbenikov ali običajnega neposrednega poučevanja, temveč kar najbolj izkoristiti možnosti, ki jih ponujajo digitalizacija in nove tehnologije.Evropa si ne more privoščiti, da bi zaostajala za mednarodnimi tekmicami, če želi svojim mladim zagotoviti spretnosti, potrebne v sodobnem svetu.Pobudi želim veliko uspeha in upam, da bo zgled za podobne programe v drugih državah članicah,“ je povedala komisarka Vassiliou.

Na konferenci naj bi komisarka opozorila tudi na potencialne koristi ambicioznejšega uveljavljanja prosto dostopnih učnih virov in praks za kakovost in dostopnost izobraževanja.

Vsenacionalna platforma, namenjena spodbujanju uporabe prosto dostopnih učnih virov in študijske programske opreme, je v središču pobude „Opening up Slovenia“. Platforma združuje vse slovenske univerze, ustanove obveznega in poklicnega izobraževanja ter partnerje s področja raziskav in industrije.

Cilj pobude je ustvariti prosto dostopen izobraževalni sistem, ki bo obstajal vzporedno s formalnim, in izkoristiti vse vidike odprtega izobraževanja. Tako bo na primer spodbudila temeljito, pregledno in ponovljivo preskušanje odprtih učnih okolij, teorij odprtega izobraževanja, novih poslovnih modelov, računalniških orodij za odprto izobraževanje ter novih in nastajajočih tehnologij na trgu izobraževalnih tehnologij.

Vir: Evropska komisija, 22. 4. 2014

(Skupno 8 obiskov, 1 današnjih obiskov)