V sredo, 27. novembra, ob 19.00 bo v Trubarjevi hiši literature na okrogli mizi Pogledov Boštjan Tadel vodil pogovor o izzivih, problemih in zagatah devetletke in se bo pogovarjal z dr. Janezom Krekom, dr. Janezom Vogrincem, dr. Kristijanom Muskom Lešnikom ter dr. Romanom Globokarjem.

Letošnjega junija je že druga generacija osnovnošolcev končala celotno šolanje po programu devetletke, ki je bila v vse slovenske šole uvedena s šolskim letom 2003–2004. Številne ocene njene uspešnosti se bolj nagibajo h kritičnosti kot podpori, zgovorna je tudi mednarodna raziskava o učinkovitosti porabe javnih sredstev za šolstvo, ki ugotavlja, da je znanje šolarjev v primerjavi s sredstvi za izobraževanje izrazito nesorazmerno.

O problemih devetletke in njene evalvacije je dr. Kristijan Musek Lešnik, član Strokovnega sveta RS za splošno izobraževanje, napisal odprto pismo ministru za šolstvo dr. Jerneju Pikalu. Poleg vrste zaskrbljujočih podatkov o znanju učencev ter o njihovem odnosu do izobraževanja je opozoril tudi na pomanjkanje dogovora o merodajnih podatkih, na osnovi katerih bi lahko začeli načrtovati morebitne spremembe. Zadnji krovni dokument je Bela knjiga, ki je nastala leta 2011, njen urednik pa je bil dekan Pedagoške fakultete dr. Janez Krek – z njo so povezane tako metodološke zagate kot nevšečnosti s sprejemanjem njenih priporočil in politične delitve.

Celotna novica

(Skupno 6 obiskov, 1 današnjih obiskov)