Na spletišču organizacije OECD pod rubriko Education je z dne 20. 2. 2014 objavljeno poročilo PISA In Focus št. 35 Kdo “šprica” šolo? (“Who are the school truants?”) (pdf).

Najstniki so najstniki; v tem negotovem obdobju med otroštvom in odraslostjo se kršijo pravila. V mnogo državah se to prevaja v neupravičeno izostajanje dijakov. So pa države, v katerih 15-letniki ne izostajajo neupravičeno od ur ali dni pouka, saj so jim straši in učitelji skupaj s šolo in v šoli privzgojili potrebno vnemo ali pa šolski sistem enostavno ne dopušča neopravičenega izostajanja od pouka.

Dijaki, ki so sodelovali v raziskavi PISA 2012, so poročali o tem, kolikokrat so neupravičeno izostali od ur ali dni pouka, tj. brez dovoljenja, v dveh tednih pred opravljanjem preizkusa v raziskavi PISA. V državah OECD je 18 % dijakov »špricalo« najmanj eno šolsko uro, 15 % pa najmanj en dan pouka.

Pri dijakih iz držav OECD neupravičeno izostajanje od ur pouka povezujejo z 32 točk slabšimi dosežki pri matematiki, medtem ko neupravičeno izostajanje od pouka več dni povezujejo z 52 točkami slabšimi rezultati.

V Argentini, Italiji, Jordaniji in Turčiji je 40 % dijakov ali več izostalo neupravičeno vsaj en dan, medtem ko je v Argentini, na Kostariki, v Grčiji, Latviji, Romuniji in Turčiji 40 % dijakov ali več špricalo vsaj eno uro pouka. V Argentini, Grčiji, Latviji, Romuniji in Turčiji je 4 % dijakov ali več poročalo, da so »špricali« od uro pouka petkrat ali več v preteklih dveh tednih. V Argentini in Turčiji je več kot 7 % dijakov v tem času neupravičeno izostalo od pouka pet ali več dni. V večini držav ni velike razlike pri neupravičenem izostajanju med prikrajšanimi otroki in tistimi, ki to niso. V državah OECD je neupravičeno izostajalo 19 % prikrajšanih dijakov in 17 % neprikrajšanih dijakov. Neupravičeno od pouka je izostalo več dni 18 % prikrajšanih dijakov in 12 % neprikrajšanih dijakov.

Beri naprej v angleščini…

(Skupno 8 obiskov, 1 današnjih obiskov)