Na spletišču OECD v rubriki PISA je 18. 3. 2014 objavljeno poročilo Pisa in focus št. 37 z naslovom »Ali imajo dijaki dovolj vneme za uspeh? (»Do students have the drive to succeed?«, angleščina, pdf).

Pripravljavci pričujoče številke so proučevali, ali vztrajnost dijakov, ki verjamejo, da bodo s trdim delom uspešnejši, vpliva na doseganje boljših rezultatov.

Dijaki, ki verjamejo, da bodo z marljivim učenjem uspešnejši, dosegajo občutno boljše rezultate pri matematiki.

Velik delež dijakov v večini držav, ki verjamejo, da so učni dosežki prej rezultat trdega dela kot podedovane inteligence, je dokaz, da lahko izobraževanje in njegov socialni vidik pozitivno vplivata na prisvajanje vrednot, ki spodbujajo uspešnost pri izobraževanju.

Na raven vneme dijakov ugodno vplivajo tudi učitelji, ki sledijo strategijam aktiviranja kognitivnih sposobnosti, na primer dijakom dajejo v reševanje naloge, o katerih morajo učenci poglobljeno razmišljati dalj časa, naloge, rešitve katerih niso takoj »na dlani«, učijo dijake, kako se učiti iz lastnih napak.

Dijaki, katerih učitelji določijo jasne cilje učenja in nudijo povratne informacije o dosežkih pri matematiki, pogosto izkazujejo višje ravni vztrajnosti in pripravljenosti za reševanje problemov.

(Skupno 9 obiskov, 1 današnjih obiskov)