Na spletišču Pisa in Focus je dne 15. 7. 2014 objavljeno poročilo št. 41 o tem, ali znajo petnajstletniki upravljati z denarjem (»Do 15-year-olds know how to manage money?«, pdf v angleščini).

Včasih so se mladostniki spraševali, kako potrošiti denar, ki so ga prislužili s čuvanjem otrok; danes je pomembno, kako iztržiti čim več za svoj denar. Ali pač ne? Kako dobro petnajstletniki v resnici poznajo denarne zadeve? Ali se znajo s premislekom odločiti za trošenje ali varčevanje? Ali poznajo razliko med finančnim tveganjem in smotrno investicijo? (In s tem v zvezi, jo poznamo mi sami?)

V osemnajstih državah, ki so sodelovale v raziskavi PISA, so to želeli izvedeti. Opravili so prvo mednarodno preverjanje finančne pismenosti med dijaki. Rezultati so objavljeni v tem mesečnem poročilu Pisa in Focus.

V povprečju deset odstotkov dijakov iz trinajstih držav OECD, ki so opravljali preizkus finančne pismenosti, zna analizirati zahtevne finančne proizvode in rešiti neobičajne finančne težave, medtem ko petnajst odstotkov dijakov zna največ sprejeti enostavne odločitve o vsakdanjem trošenju ter prepozna namen običajnih finančnih dokumentov, kot je račun.

V sedemnajstih od osemnajstih sodelujočih državah in gospodarstvih so dečki in deklice pokazali podobne spretnosti in znanja finančne pismenosti. Vseeno pa so med dijaki s primerljivimi dosežki pri matematiki in branju dečki bolj finančno pismeni od deklic.

(Skupno 18 obiskov, 1 današnjih obiskov)