Na spletišču OECD iLibrary je 31. 8. 2017 objavljeno poročilo PISA in Focus št. 75 z naslovom:
Ali kakovost učnih dosežkov pade, ko šolanje nadaljujejo prikrajšani učenci? (.pdf, en)
Vsesvetovno se je vpis v sekundarno izobraževanje pomembno povečal v zadnjih nekaj desetletjih. Tudi podatki PISA kažejo na porast, predvsem v državah z nizkim ali srednje visokim dohodkom. Med 2003 in 2015 se je v Indoneziji priključilo 1,1 milijona učencev, v Turčiji in Braziliji več kot 400.000 učencev in v Mehiki več kot 300.000 učencev k populaciji petnajstletnikov, ki lahko sodelujejo v raziskavi PISA.
Pozdravljamo takšno povečanje priložnosti za izobraževanje, vendar se hkrati soočamo z oteženim interpretiranjem razlage o tem, kako so se povprečni rezultati PISA spreminjali s časom. Seveda lahko zaradi večjega zajema začnemo podcenjevati resnične izboljšave, dosežene v posameznih izobraževalnih sistemih. Podatki, zbrani z anketami v gospodinjstvih, pogosto pokažejo, da za otroke iz revnih gospodinjstev, etničnih manjšin ali s podeželja velja večje tveganje, da ne bodo obiskovali ali dokončali nižjega sekundarnega izobraževanja oziroma tretjega izobraževalnega obdobja osnovne šol.
Praviloma se v vzorcih PISA z vstopom populacije, ki prej ni imela dostopa do višjih ravni šolanja, poveča delež učencev z nizkimi dosežki.