Ministrica za izobraževanje, znanost in šport dr. Makovec Brenčičeva je na 3. konferenci ravnateljev vzgojno-izobraževalnih zavodov na Brdu pri Kranju med ključnimi cilji novega šolskega leta izpostavila kakovostno in vključujoče javno šolstvo ter zagotavljanje varnega in spodbudnega učnega okolja. Po njenih besedah je pomembno tudi učinkovito vodenje in upravljanje šol ter njihova umestitev v mednarodno okolje.

Med dosedanjimi aktivnostmi je ministrica poleg ukrepov za izboljšanje položaja zaposlenih (sproščena napredovanja v nazive, opredeljen delovni čas učitelja, priprava predlogo za odpravo anomalij v plačnem sistemu, zagotovljena dodatna sredstva za stalno strokovno izpopolnjevanje) izpostavila vsebinska srečanja o varnem učnem okolju, model kakovosti v izobraževanju, nov model učbeniške politike, ureditev šolskih knjižnic, sistemsko ureditev vključevanja otrok priseljencev, opremljanje z informacijsko-komunikacijsko tehnologijo ter dvig subvencij za šolsko prehrano, zaradi katerega že beležimo povečanje števila šolskih obrokov.

Poleg tega so na ministrstvu spodbudili prenove kurikulov, se lotili rekonceptualizacije razširjenega programa v osnovnih šolah, prenove gimnazijskega programa ter uvedbe krajših programov v vrtcih. Glede uvedbe vajeništva je ministrica pojasnila, da bodo s pilotnimi raziskavami preverili, kaj je še mogoče izboljšati in na katere poklice lahko vajeništvo razširimo v prihodnje.

V prihajajočem šolskem letu bodo preverili preizkusili koncept razširjenega programa v osnovnih šolah in delovanje koncepta delovnega časa učitelja, ki so ga na novo opredelili. Septembra se bodo začela pogajanja za odpravo anomalij v plačnem sistemu za skupino B, v kateri so tudi vodstveni kadri vzgojno-izobraževalnih zavodov. Kmalu bomo v vladno obravnavo predložili predlog zakona o izobraževanju odraslih, je napovedala ministrica.

Naštela je tudi več projektov, ki so sofinancirani iz sredstev evropskih skladov. Med njimi so denimo projekti za dvig različnih vrst pismenosti, za vzpostavitev centrov na področju posebnih potreb, za spodbujanje dela z nadarjenimi, za izobraževanje odraslih, za tesnejše povezovanje z gospodarstvom, informatizacijo šol ipd.

Vir: MIZŠ, 24. 8. 2017

(Skupno 19 obiskov, 1 današnjih obiskov)