Na spletišču CEPSA je dne 24. 3. 2014 objavljena povezava na poročilo UNESCA o učinkih bolonjskega procesa po Evropi in svetu “The Bologna Process: Its impact in Europe and beyond” (pdf, angleščina).

Zadnjih dvanajst let smo priča hitremu razvoju visokega šolstva, tako v Evropi kot po svetu. Obseg zahtev družbe v povezavi z visokim šolstvom se veča iz dneva v dan. Danes od visokega šolstva pričakujemo, da bo izpolnjeval različne zahteve za razvoj družb in ekonomij znanj: izobraževanje vedno večjega števila prebivalstva, ustvarjanje novih priložnosti za netradicionalne študente, spodbujanje raziskav in inovacij, uspešno odzivanje na lokalne in regionalne gospodarske izzive ter teženje k izboljšanju kakovosti in učinkovitosti vseh vidikov poslanstva visokega izobraževanja.

Visoko šolstvo je v središču globalnega preoblikovanja družbe znanja industrializacije v družbo znanja postindustrializacije. Kot globalni deležnik z družbo znanja visoko šolstvo ni več na obrobju družbene in politične resničnosti, tj. v tradicionalni sferi udobne odmaknjenosti.

Bolonjski proces lahko vidimo kot usklajen panevropski odziv na premike v družbi. Del odziva na zunanje pritiske o spodbujanju konkurenčnosti je posledica poskusnega procesa sodelovanja v reformah na podlagi prostovoljne participacije. Bolonjski proces kot edinstven proces, ki bo še leta in leta sooblikoval resničnost, izpolnjuje številne naloge, vendar srž ostaja prostor med evropskimi državami in preostalim svetom za razpravo o politikah in usmeritvah v povezavi z naravo sprememb, s katerimi se soočajo države. 

Tematske študije Eurydice:

 

(Skupno 10 obiskov, 1 današnjih obiskov)