Kampanja Pozitivne spletne vsebine z vključitvijo številnih interesnih skupin oz. deležnikov stremi k zagotavljanju boljših spletnih izkušenj za otroke skozi visoko kakovostne digitalne vsebine. V sklopu kampanije bo na ravni Evropske unije potekal tudi teden osveščanja od 25. do 29. septembra.

Deležniki (ustvarjalci spletnih vsebin) lahko na različne načine prisostvujejo pri kampanji, prav tako pa imajo lahko od nje različne koristi. S sloganom “Pozitivne spletne vsebine: boljša izkušnja za otroke,” želijo ustvariti dobro in jasno usmerjeno kampanjo. Slogan je prilagojen posamezni ciljni skupini.

Otroci (do 12. leta): “Pozitivne spletne vsebine: boljše izkušnje zate”


Otroci imajo pravico uživati v najboljši spletni izkušnji. Ena sama igra, spletno mesto ali aplikacija lahko otroku popolnoma spremeni življenje, še posebej najmlajših, ki so v najbolj dovzetnem obdobju. Če so izpolnjeni nekateri osnovni kriteriji, lahko spletne vsebine omogočijo tudi najmlajšim otrokom, da se učijo, razvijajo, izražajo in zabavajo v varnem spletnem okolju, v katerem lahko svobodno delujejo brez tveganj.

Otroci bi morali digitalno pismenost razvijati od zgodnjih let naprej. Tako bodo zmožni kritično ocenjevati vsebine, kar jih ščiti pred možnimi tveganji, kot so grooming (vzpostavljanje stikov prek interneta z mladoletnimi osebami za namene spolne zlorabe), spletno trpinčenje, izsiljevanje z intimnimi posnetki (sextortion), ali neprimerne vsebine, na katere naletijo pri brskanju po internetu. S tem, ko so mlajši otroci izpostavljeni visoko kakovostnim vsebinam na internetu, se naučijo prepoznati primerne in pozitivne vsebine.

Starši in skrbniki: “Pozitivne spletne vsebine: boljše izkušnje za vaše otroke”


Starši želijo otrokom nuditi le najboljše, vodenje otrok skozi veliko količino spletnih storitev in vsebin, ki so namenjene mlajšim uporabnikom ter hkrati zagotoviti, da so na spletu varni, a se kljub temu lahko zabavajo, učijo in informirajo, ni lahka naloga. Namen kapanije je informirati starše in skrbnike, na kaj naj bodo pozorni pri spletnih vsebinah, aplikacijah in drugih spletnih storitvah.

Čeprav je seznam kriterijev za pozitivne spletne vsebine namenjen predvsem ponudnikom, so ti kriteriji lahko tudi zelo dobra izhodiščna točka za starše. Spodbujajo premislek o nekaterih osnovnih vprašanjih preden izberejo primerne vsebine za otroke:

Je ta spletna vsebina primerna za otroka?

Ali otroka vključuje?

Ga spodbuja?

Je varna?

Otroci potrebujejo nadzor in vodenje, zato jim morajo starši postaviti meje in smernice pri uporabi interneta. Kot informirani potrošniki lahko digitalno pismeni starši igrajo aktivno vlogo tudi tako, da spodbudijo ponudnike spletnih vsebin ali politike k zagotavljanju bolj kvalitetnih spletnih vsebin.

Učitelji in vzgojitelji: “Pozitivne spletne vsebine: boljša izkušnja za vaše učence”


Digitalne vsebine igrajo vse pomembnejšo vlogo v izobraževalnem procesu že od najmlajših let. Zato morajo biti učitelji in vzgojitelji ustrezno pripravljeni, da bodo učence vodili skozi široko paleto spletnih vsebin in jim tako zagotovili poučno in varno izkušnjo. Pozitivne spletne vsebine in izkušnje lahko obogatijo učne ure in izobraževalne aktivnosti.

Ponudniki vsebin: “Koncept pozitivnih spletnih vsebin: boljše izkušnje za mlade uporabnike”


Ponudniki digitalnih vsebin, ki oblikujejo, razvijajo in širijo spletne vsebine, namenjene otrokom do 12. leta starosti, verjetno igrajo največjo vlogo pri zagotavljanju primernih, varnih in poučnih vsebin.

Skozi to kampanjo želijo doseči tako industrijo kot manjše, neodvisne ponudnike ter jih ozavestiti o njihovi odgovornosti. Ponudniki lahko na podlagi obstoječih kriterijev oblikujejo in prilagodijo vsebine tako, da bodo te pripomogle k bolj digitalno usposobljeni in aktivni družbi.

Kako lahko to dosežemo? Resnično pozitivne spletne vsebine so letom primerne in prilagojene občinstvu, imajo jasen informativen namen ter nudijo vsa potrebna orodja za lahko in varno usmerjanje otrok. Poleg vsega naštetega so pozitivne spletne vsebine vključujoče, spošutjejo zasebnost uporabnikov in preprečujejo otrokom, da bi plačali za aplikacije brez dovoljenje in nadzora staršev.

Kampanja


Kampanja pozitivnih spletnih vsebin bo dosegla svoj vrh v zadnjem tednu septembra 2017, v tednu ozaveščanja. Upajo, da se jim boste od 25. do 29. septembra 2017 pridružili in razširili vest o pozitivnih spletnih vsebinah ter kako poskrbeti, da bodo imeli otroci in mladostniki dostop do najboljših možnih spletnih vsebin!

  • Teden ozaveščanja je bil zasnovan z namenom, da doseže vsako interesno skupino in bo organiziran na naslednji način:
  • Ponedeljek, 25. september 2017: dan, namenjen otrokom in mladostnikom.
  • Torek, 26. september 2017: dan, namenjen potrebam učiteljev in vzgojiteljev.
  • Sreda, 27. september 2017: dan soočanja z najpomembnejšimi vidiki pozitivnih spletnih vsebin za starše in skrbnike.
  • Četrtek, 28. september 2017: dan, namenjen ponudnikom storitev in vsebin.
  • Petek, 29. september 2017: zadnji dan bo namenjen nacionalnim usmeritvam v vsaki sodelujoči državi.

Obiščite njihovo spletno stran (en) za več informacij ali sledite na Twitterju z oznako #positivecontent. Infografike najdete na tej strani.

(Skupno 25 obiskov, 1 današnjih obiskov)