Konec oktobra letos je UNESCO zbral voditelje držav in vlad, ministre in druge partnerje na izrednem spletnem zasedanju Svetovnega srečanja o izobraževanju (GEM 2020), na katerem so udeleženci izrazili zaskrbljenost, da je socialna, človeška in gospodarska kriza brez primere, ki jo je povzročila pandemija covida-19, razkrila krhkost in soodvisnost sveta ter ogroža tudi temeljne človekove pravice, vključno s pravico do izobraževanja.

Poudarili so, da se zavedajo, da je mogoče to svetovno krizo reševati le z mednarodno solidarnostjo in večstranskim sodelovanjem ter se zavezali k skupnim ukrepom v naslednjih 15 mesecih. Med temi ukrepi so: varno ponovno odpreti izobraževalne zavode ob upoštevanju znanstvenih dokazov in lokalnih razmer; podpreti vse učitelje in pedagoško osebje kot delavce v prvih vrstah, se posvetovati z njihovimi predstavniki pri sprejemanju odločitev ter jim zagotoviti varnost, blaginjo in dostojne delovne pogoje; vlagati v razvoj znanja in spretnosti; ter zmanjšati digitalni razkorak v izobraževanju.

Prav tako so izrazili prepričanje, da je kakovostno izobraževanje človekova pravica in je bistveno za pravično, vključujoče in trajnostno okrevanje vseh narodov. Da bi se izognili temu, kar je generalni sekretar ZN poimenoval “generacijska katastrofa”, moramo oblikovati družbe in izobraževalne sisteme, ki so bolj odporni, prilagodljivi, vključujoči in upoštevajo enakost spolov.

Slovenski prevod izjave je objavljen na Uradu za UNESCO, MIZŠ, 14. 12. 2020

(Skupno 29 obiskov, 1 današnjih obiskov)