Odprto pismo je kot sledi objavljeno na spletnih straneh SVIZ:

Spoštovani dr. Jernej Pikalo, minister za šolstvo!

Bliža se konec šolskega leta in s tem tudi nacionalno preverjanja znanja v osnovnih šolah. Učitelji se v teh dneh množično udeležujemo izobraževanj v okviru Zavodov Republike Slovenije za šolstvo, saj bo letošnje ocenjevanje potekalo v elektronski obliki. Ničesar nimamo proti temu, saj se zavedamo, da digitalizacija vdira v vse pore našega življenja.

Imam pa kar nekaj pomislekov v zvezi z izvajanjem popravljanja in vrednotenjem našega dela. Naj na začetku povem, da smo bili učitelji zelo skopo seznanjeni s samim projektom. Do sedaj je bila navada, da smo osnovnošolski učitelji NPZ popravljali v dopoldanskem času, ki se je raztegnil v pozne popoldanske ure. To smo vzeli kot del svoje obveznosti, čeprav je vodstvu šole zadeva povzročila nemalo preglavic pri organizacijski shemi pouka za tisti dan, ko so bile npr. 4 slavistke odsotne, pouk pa je moral teči normalno. Za svoje delo že nekaj let nismo bili posebej plačani. Po novem pa bomo to delo opravljali v svojem prostem času in to povsem zastonj. Tukaj je potrebno omeniti, da je to delo zelo odgovorno, zahteva pa izjemno visoko stopnjo koncentracije. Prav tako vemo, kakšnim stresom smo tudi učitelji (ne le učenci) podvrženi ob zaključku šolskega leta, ko zaključujemo ocene.

Učitelji slovenščine in matematike smo v tem primeru še dodatno obremenjeni, saj sta naša predmeta vsako letu del NPZ (ostali predmeti imajo kakšno leto premor, ker niso določeni kot 3. predmet).

Poleg tega so šole morale prijaviti vse razpoložljive učitelje določenega predmeta na svojih šolah. Iz konkretnih primerov v svoji okolici vem, da vsi ravnatelji niso prijavili vseh razpoložljivih kadrov, kar pomeni, da bomo tisti, ki smo prijavljeni in kjer so ravnatelji dosledno upoštevali navodila izvajalcev NPZ, zastonj opravljali delo drugih in namesto drugih. Kaj boste naredili glede tega?

Rada bi, da mi odgovorite, zakaj se učitelji maturitetnih predmetov v srednjih šolah lahko odločijo, ali bodo ocenjevalci v tistem šolskem letu. Učiteljev v osnovnih šolah tega nihče ni vprašal. In seveda bi tudi rada odgovor na vprašanje: Zakaj so popravljalci maturitetnih nalog za svoje delo plačani, osnovnošolski učitelji pa ne? V čem je torej njihovo delo več vredno v primerjavi z delom osnovnošolskega učitelja?

Poleg tega učitelji že leta opozarjamo, da bi bilo potrebno NPZ osmisliti, jim dati večjo težo, če zanje že namenimo verjetno precej veliko denarja.

Če ne že širšo javnost bi pa nas učitelje, od katerih se pričakuje neplačano popravljanje, zanimal podatek, koliko je vreden projekt E-vrednotenja, ki si ga je država kljub takšni krizi privoščila. In kako je ovrednoteno in plačano delo ostalih sodelujočih v projektu? Zakaj popravljalci, kot ključen element za izvedbo projekta, nismo plačani?

Naj na tem mestu povem še to, da učitelji tovrstna vprašanja že zastavljamo predstavnikom ZRSŠ na raznoraznih izobraževanjih za e-vrednotenje, a drugega kot diplomatskih izmikanj ne dobimo, zato sem se z odprtim pismom obrnila na Vas.

NPZ skorajda nima vpliva na vpis v srednje šole. Učenci so ob koncu šolskega leta zelo obremenjeni z rednimi ocenjevanji. Ko sem se s svojimi učenci pogovarjala o NPZ, so mi povedali, da čutijo veliko večjo odgovornost do mojega zaključnega testa kot pa NPZ, ker ima težo, ker bo vplival na zaključno oceno.

Veste, težko je pričakovati od 15-letnika, da bo dal maksimalno vse od sebe še v enem izmed številnih testov v mesecu maju, da bo ubranil ugled svoje šole, ki si želi biti boljša od republiškega povprečja.

Naj na koncu zapišem še tole, učitelji smo bili v zadnjem času deležni številnih poniževanj in razvrednotenja svojega poklica, tudi z najvišjih instanc v tej državi. Mnogokrat smo opozarjali tudi na probleme, ki sem jih odprla v svojem pismu, pa smo žal naleteli na gluha ušesa ali celo žalitve. Nisem edina, ki bi želela odgovore na zastavljena vprašanja. Vrši po šolskih zbornicah, kabinetih, študijskih srečanjih.

Zahvaljujem se Vam, da ste si vzeli čas in prebrali moje pismo. V upanju na odgovore Vas lepo pozdravljam in želim uspešno delo. Predvsem pa si želim, da učiteljev ne bi le poslušali, ampak tudi slišali.

Bojana Potočnik, prof. slovenščine
OŠ Franja Malgaja Šentjur

 

Vir>> Novice SVIZ

(Skupno 13 obiskov, 1 današnjih obiskov)