Slovenija je med 15 državami vključena v mednarodno šolsko mrežo ACES. Vsako leto poteka natečaj za čezmejni šolski projekt. Med 30. septembrom in 4. oktobrom predstavniki izbranih šol sodelujejo na začetnem dogodku v Bukarešti – letos so bile izbrane štiri slovenske šole. 

Izbrani slovenski projekti: Osnovna šola Vransko-Tabor bo v letošnjem letu ustvarjala skupaj z gimnazijo iz Romunije v projektu Smej se z mano, ne meni (Laugh with me not at me). Škofijska gimnazija Vipava se je povezala z gimnazijo iz Opatije na Hrvaškem v projektu Prave barve – vsi mi smo čudoviti ljudje (True colours – we are all wonderful people). Gimnazija Ptuj bo ustvarjala skupaj s šolo iz Črne gore v projektu potopimo se v različnost (Dive in diversity). Gimnazija Bežigrad pa bo letos sodelovala s šolama iz Kosova in Slovaške v projektu Drugačen? Čudovito! (Different? Wonderful!)

V letošnjem šolskem letu bo 44 projektov vključevalo 105 šol iz 15 različnih držav. Izbrala jih je mednarodna žirija strokovnjakov s področja izobraževanja. Med izbranimi šolami so tudi štiri slovenske. Na začetnem dogodku udeleženci srečajo svoje vrstnike iz različnih držav osrednje in jugo-vzhodne Evrope – in se spoznajo z alternativnimi  metodami poučevanja in učenja, kot tudi z novimi orodji in metodami za udejanjanje njihovih projektov.

Kako izgleda evropska učilnica? “To ni kot običajna šola, kjer moraš biti pri urah in kjer učitelji predstavljajo vsebine učencem, ki so pasivni poslušalci,” razlaga Tadeja Vaupotič, učenka in članica ACES Sveta. Začetni ACES dogodek je dinamičen izobraževalni prostor, ki ponuja različne priložnosti za doseganje znanja in sposobnosti. Raznolikost je realnost največje evropske učilnice – več kot 200 ljudi različnih let, iz različnih držav in kulturnih okolij se sreča v Bukarešti.
Na delavnicah učitelji in učenci izkusijo raznolikost s sodelovanjem v družbenih eksperimentih, igranjem iger ali uporabo govornih, ne-govornih, kot tudi umetniških in gledaliških metod. Tako pridobijo izkušnjo raznolikosti. Posebna atmosfera dopušča tudi, da učenci in učitelji zamenjajo svoje vloge. “Vsi so vabljeni v diskusijo, izmenjavo mnenj in izkušenj z drugimi, ne glede na to, ali so to učenci ali učitelji,” razloži moderator Darko Marković o konceptu učenja na začetnem ACES dogodku.

Rast povezovanja evropskih šol: ACES je spodbudila ERSTE Fundacija v 2006. Program koordinirata neprofitna organizacija Interkulturelles Zentrum (Avstrija) in VČELÍ DOM (Slovaška), podpirajo pa ga ministrstva za izobraževanje vseh 15 sodelujočih držav. Od leta 2007 je Slovenija del ACES mednarodne mreže šol. Do sedaj je sodelovalo več kot 25.000 učencev in skoraj 4.000 učiteljev v programih ACES.

Vir: Sončeve pozitivke, 6. 10. 2013

(Skupno 15 obiskov, 1 današnjih obiskov)