Med 21. in 22. novembrom 2016 je v Grand hotelu Bernardin v Portorožu potekalo strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev srednjega šolstva. Tema letošnjega srečanja je bila umeščenost dijakov v spreminjajoče se učno okolje 21. stoletja.
 
Na srečanju so se ravnateljice in ravnatelji osredotočali na ključne dejavnike, ki kreirajo učno okolje in vplivajo na procese učenja in poučevanja: vodenje in upravljanje vzgojno-izobraževalnih zavodov, vpliv šole na razvoj socialnega in kulturnega kapitala dijakov,  pomen normativne ureditve za uspešno delo vzgojno-izobraževanih zavodov ter spremljanje in zagotavljanje kakovosti  v učnem okolju 21. stoletja.


Srečanja se je 21. novembra 2016, udeležila tudi ministrica dr. Maja Makovec Brenčič, ki je nagovorila ravnateljice in ravnatelje ter predstavila vizijo in načrte ministrstva na področju srednješolskega izobraževanja. Ministrica je med drugim poudarila pomembnost široko dostopnega in vključujočega šolskega sistema: »Slovenija je ena tistih držav, ki ima najnižji osip med evropskimi in svetovnimi državami,« je dejala ministrica in se zahvalila ravnateljicam in ravnateljem, saj po njenih besedah ni samoumevno, da mi celo ranljive skupine relativno dolgo zadržimo v šolskem sistemu oz. jih pripeljemo celo do konca srednješolskega izobraževanja. »Od tega pridejo tudi kakšni primeri dobrih praks, ki se jih poslužujejo tudi v tujini.«

Ministrica je v nagovoru spregovorila o strateških usmeritvah ministrstva, od katerih je trenutno še posebej aktualno področje vajeništva: »Smo tik pred pripravo predloga Zakona o vajeništvu. V teh dneh še usklajujemo zadnje podrobnosti z deležniki,« je dejala ministrica. Po njenih besedah si želimo čim prej izvajanje pilotskih projektov vajeništva. Kot je še poudarila ministrica, je vajeništvo le eden od dodatnih oblik izvajanja dualnega izobraževanja, ki se sicer v Sloveniji izvaja že vrsto let. Dotaknila se je tudi področja srednjega splošnega izobraževanja, kjer se je v zadnjih letih nabralo kar nekaj izzivov. Kot je dejala ministrica, delamo korake na tem področju postopoma in v dialogu z deležniki.

Posebej je ministrica izpostavila pomen strokovnega usposabljanja učiteljev. Opozorila je na evropske projekte, ki so namenjeni opolnomočenju učiteljic in učiteljev, usposabljanju mentorjev ter dvigu poklicnih kompetenc učiteljev. Vse to  z namenom zagotavljanja čim večje usposobljenosti strokovnih delavcev za čim bolj kvaliteten prenos znanja v hitro se spreminjajočem okolju. V novi finančni perspektivi bo s pomočjo ESS sredstev za razvojne projekte na področju srednjega šolstva na voljo okoli 60 milijonov EUR.

Vir: MIZŠ, 21. 11. 2016

(Skupno 18 obiskov, 1 današnjih obiskov)