Po noveli Zakona o osnovni šoli, ki jo je sprejela prejšnja vlada, bi se moral prihodnje šolsko leto v sedmem razredu osnovne šole kot obvezni predmet začeti izvajati drugi tuji jezik, a so v Odboru za kulturo, šolstvo, šport in mladino 30. novembra letos pripravili in potrdili predlog novele zakona, s katerim želi vlada to za dve leti odložiti.

Skladno s predlogom naj bi se tako v šolskih letih 2011/2012 in 2012/2013 nadaljevalo s postopnim uvajanjem drugega tujega jezika kot obveznega predmeta na osnovnih šolah, katerim izvajanje programa določi šolski minister. V šolskem letu 2013/2014 pa se bo začel izvajati drugi tuji jezik kot obvezen predmet za vse učence, ki so vpisani v 7. razred, v skladu s predmetnikom.

Vlada odložitev omenjene uvedbe med drugim predlaga zaradi po njeni oceni nezadostne kadrovske usposobljenosti in pomanjkanja kadra. Po besedah direktorja direktorata za vrtce in osnovno šolstvo Borisa Černilca je bilo v prvih dveh letih v postopno izvajanje drugega tujega jezika vključenih približno četrtina otrok. Okoli 85 odstotkov jih z drugim tujim jezikom nima težav, 15 odstotkov pa se jih sooča s težavami. Na šolskem ministrstvu še ocenjujejo, da parcialna uvedba drugega tujega jezika ni ustrezna in da bi morali večjezičnost v osnovnošolsko izobraževanje uvesti sistemsko.

Navedenemu pritrjuje Majda Potrata (SD). Poudarila je, da ob izpostavljanju pomena učenja tujih jezikov ne govorimo le o učenju angleščine, temveč tudi o učenju drugih jezikov. Po njenem bi morali biti pozorni na vpeljavo jezikov držav, ki mejijo na našo državo. Opozorila je še, da je za frontalno uvajanje tujega jezika v zgodnji dobi potrebna ustrezna usposobljenost strokovnih kadrov, s čimer se v SVIZ strinjajo.

Vir: SVIZ, 2. 12. 2010

(Skupno 21 obiskov, 1 današnjih obiskov)