Po podatkih danskega sindikata učiteljev DLF se v tej skandinavski državi že več let spoprijemajo z izzivom, kako povečati privlačnost učiteljskega poklica in mu povrniti ugled predvsem med mladimi, ki se odločajo za svojo nadaljnjo poklicno pot. Pred nekaj leti so zaradi pomanjkanja učiteljev poskusile šolske oblasti celo vzpostaviti program pospešenega izobraževanja in usposabljanja učiteljev, ki bi trajal eno ali dve leti, vanj pa bi se vpisali kandidati strokovnjaki z drugih področij, ki bi se hoteli prekvalificirati v učitelje. A ker znanja in spretnosti, pridobljenih z alternativnim programom, ni bilo mogoče primerjati z znanjem in spretnostmi kandidatov za učitelje, usposobljenih po tradicionalnih, rednih programih, je danski sindikat učiteljev zahteval, da morajo kandidati opraviti diferencialne študijske obveznosti. Program so zato dopolnili  z diplomsko nalogo, dodatnimi predmeti in študijsko prakso.

Leta 2007 je DFL izpeljal študijo, ki naj bi osvetlila položaj na področju zaposlovanja učiteljev v danskih osnovnih in t. i. nižjih srednjih šolah. Izsledki so pokazali, da dela v omenjenih šolah veliko učiteljev brez ustrezne formalne izobrazbe in da je strokovno usposobljenih učiteljev, ki bi lahko zapolnili vsa delovna mesta, ki so na voljo v njih, na Danskem preprosto premalo. /…/ Kot odgovor na kritične razmere, v katerih se je znašel poklic učitelja v javnih šolah, so v sodelovanju z danskim ministrstvom za šolstvo, lokalnimi oblastmi in sindikatom, katerega člani so študenti – prihodnji učitelji, pripravili vsedržavno kampanjo »Postani učitelj«. Cilj organizatorjev je bil pri mladih ozavestiti razmišljanje o učiteljskem poklicu in v širši javnosti izboljšati ugled in status tega poklica. Tega so se lotili tako, da so v kampanjo pritegnili slavne Dance, ki so spregovorili o svojih najboljših učiteljih. Mladi so preko svojih idolov dobili priložnost razmišljati o tem, kako lahko učitelj pozitivno vpliva na tvoje življenje in kako lahko sam kot učitelj vplivaš na življenja drugih. …

Projekt je bil uspešen – v preteklem študijskem letu v primerjavi s preteklimi leti vpis v pedagoške študijske programe prvič povečal. Še več – mladi, ki so se odločili za pedagoški študij, so kot razlog za to večinoma navajali prav pozitiven vpliv kampanje »Postani učitelj«.

Celotni prispevek: SVIZ, 18. 1. 2011

(Skupno 6 obiskov, 1 današnjih obiskov)