Na spletni strani Centra za študij edukacijskih politik so objavili povezavo na zgodbo učenjaka v senci: človeka, ki piše eseje študentom.

Pisatelj, pod psevdonimom Ed Dante, razlaga, kako svoj denar služi s pisanjem esejev študentom, ter opiše primer obširnosti tega goljufanja. V zadnjem letu je tako za študente napisal več kot 5000 strani študijskega teksta, brez da bi se njegovo ime pojavilo na katerem koli tekstu. Tekste je pisal za podiplomske ravni, kot je magistrski študij spoznavne psihologije, doktorski študij psihologije ter študij mednarodne diplomacije, za številne predmete na dodiplomski ravni, dokončal je 12 diplomskih nalog s 50 stranmi ali več.

Kljub recesiji, posel cveti. Meni, da njihove tekste, ki so v angleščini, iščejo tri skupine študentov: tisti, za katere je angleščina tuji jezik, brezupno pomanjkljivim študentom in leni premožneži. V izpitnem obdobju mnogokrat njihova 50 članska skupina ne zmore zadostiti potrebam študentov, ki bi radi plačali za opravljeno delo in trdili, da so sami napisali. Pisatelj pravi, da je neverjetno, kako nesposobni so določeni študenti – ne znajo sestaviti prepričljivega nakupovalnega seznama, a so na podiplomskem programu. Zato resno potrebujejo pomoč, pri učenju in pisanju, ki pa je ne dobijo. Izobraževalni sistem je nekatere pripeljal do obupa, bede in nekompetentnosti. Seveda se učitelji zavedajo, da obstajajo primeri goljufanja, vendar pa se najbrž ne zavedajo, kako globoko je stvar že prodrla v akademski sistem, kaj šele, kako jo ustaviti. Namen pisateljevega članka je spodbuditi razpravo o tem, sam pa se bo upokojil, saj ima vrh glave pisanja za druge.

Pisanje nekega dela zanj občasno pomeni bedo, saj se zgodi, da tipkanje zavzame cele dneve, z malo spanja, veliko kave in Google. Odkar je začel s tem delom, ni bil enkrat v knjižnjici, vse pobere iz interneta. A to mučno obdobje kompenzira dober zaslužek. Navaja primer: Študentka je sprva od njega želela predlog dispozicije za seminar, ki je bil odobren. Temu je sledila prva sekcija (75 strani v enem tednu). Študentka mu je poslala vire, ter ga zasipala z elektronsko pošto v polomljeni angleščini. Po končanem izdelku, mu odgovori, da je dober, da profesor želi, da dodatno razvije hipotezo. Tako se je skozi mesece 75-stranski seminar razvil v 160-stransko diplomsko nalogo, ki jo je za plačilo v celoti napisal pisatelj, študentka pa je sodelovanje zaključila z besedami: “thanx so much for uhelp ican going to graduate to now“.

Vir: Chronicle, The Shadow Scholar: The man who writes your students’ papers tells his story, 12. 11. 2010

(Skupno 12 obiskov, 1 današnjih obiskov)