Učenci in učitelji v Evropi so polni zanimanja za uporabo IKT, število računalnikov se je od leta 2006 podvojilo in večina šol je zdaj povezanih s spletom. Vendar sta uporaba IKT (informacijsko-komunikacijske tehnologije) in stopnja digitalne usposobljenosti zelo nesorazmerni. Te veščine in podpora učiteljem, da jih prenašajo na učence, potrebujejo močan zagon, so ugotovitve raziskave o uporabi digitalnih tehnologij v šolah po Evropi, ki sta jo za Evropsko komisijo izvedla European Schoolnet in University of Liège.
Glavne ugotovitve:
- Le eden od štirih 9-letnikov obiskuje »digitalno visoko opremljeno« šolo, ki ima najnovejšo opremo, širokopasovno povezavo in visoko povezljivostjo (spletno stran, elektronsko pošto za učence in učitelje, lokalno omrežno povezavo, virtualno okolje za učenje).
- Le polovica 16-letnikov obiskuje tako »digitalno visoko opremljeno« šolo.
- 20 % dijakov ni nikoli ali skoraj nikoli uporabljalo računalnika pri pouku.
- Stopnja učencev vključenih v učne dejavnosti v razredu, ki temeljijo na IKT, se poveča, če ima šola posebne formalne politike uporabe IKT.
- Obstajajo tudi velike razlike med evropskimi državami. Skandinavske in nordijske države imajo najboljšo tehnologijo (Švedska, Finska, Danska), medtem ko so učenci na Poljskem, v Romuniji, Italiji, Grčiji, na Madžarskem in Slovaškem v veliki večini prikrajšani za ustrezno opremo.
- Namizne računalnike so v mnogih šolah zamenjali prenosni in tablični računalniki.
- Pomanjkanje opreme še ne pomeni, da ni interesa: nekatere države z najvišjo uporabo računalniške opreme so tiste, ki imajo najmanj opreme (Bolgarija, Slovaška, Ciper in Madžarska).
- Za učence je bistvenega pomena, da imajo dostop do IKT tako doma kot v šoli.
- Večina učiteljev meni, da obstaja potreba po radikalni spremembi politike na tem področju.
- Učitelji so na splošno samozavestni in pozitivno naravnani glede uporabe IKT za učenje. To zaupanje je ključno: usposobljeni in samozavestni učitelji so za zagotavljanje digitalne spretnosti in znanja bolj pomembni kot najnovejša tehnologija.
- Vendar pa je usposabljanje učiteljev za uporabo IKT redko obvezno, zato večina učiteljev posveča svoj prosti čas zasebnemu učenju teh spretnosti.
- Učitelji uporabljajo računalnike za pripravo učne ure bolj pogosto kot pri samem pouku.
Priporočila izhajajoča iz raziskave:
- Potreben je enoten pristop k IKT učenju v šolah, kar ne pomeni le investicij v infrastrukturo, ampak tudi večje vložke v izobraževanje učiteljev, nagrade za učitelje, ki v učilnici uporabljajo IKT, in ustanovitev delovnega mesta IKT koordinatorja v šolah.
- Na EU ravni bi morala Evropska komisija delati na manjšanju razlik v IKT učenju med državami, podpreti projekte za nove pristope ki učenju s pomočjo digitalnih tehnologij, podpreti visoko kvalitetna digitalna učna gradiva za učitelje in redno preverjati napredek pri uporabi digitalnih tehnologij in razvoju digitalnih kompetenc.
Vir: Europa.eu, 19.4.2013 in SAFE-SI, 7. 5. 2013
(Skupno 78 obiskov, 1 današnjih obiskov)