Vse oblike nasilja so neprimerne in jih je treba obsojati na najširši možni ravni, tudi ko gre za medvrstniško nasilje, za nasilje nad ali med otroki, za nasilje nad zaposlenimi v šolah ipd., so pred začetkom novega šolskega leta na novinarski konferenci v Policijski akademiji v Tacnu pri Ljubljani poudarili dr. Simon Slokan iz Generalne policijske uprave, dr. Mojca Štraus z Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, mag. Lea Javornik Novak z Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Zdenka Švaljek s Tom Telefona iz Zveze prijateljev mladine Slovenije ter glasbenik in mojster borilnih veščin Denis Porčič – Chorchyp. Strinjali so se, da smo lahko v boju proti medvrstniškemu nasilju uspešni le, če napore prvenstveno usmerimo v preventivo, torej v preprečevanje neprimernih ravnanj.

Medvrstniško nasilje se dogaja, a o njem po oceni Slokana govorimo redko, tudi v policijski statistiki je takšnih primerov razmeroma malo. Vendar pa je na tem področju ogromno sivo polje v obliki psihičnega nasilja, veliko od tega tudi na spletnih omrežjih. Tudi »fazaniranje«  je denimo ena izmed oblik nasilja in prekršek, če se otroci ob tem počutijo vznemirjene. Takšnih oblik pogosto sploh ne obravnavamo kot nasilje, vse dokler ne pride do hujših posledic, je opomnil Slokan. Zato je treba vsako ravnanje, ob katerem se otroci počutijo vznemirjene, prijaviti šolskemu osebju ali policiji.

Tudi Mojca Štraus iz Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport se je dotaknila novih pojavnih oblik medvrstniškega nasilja kot posledice novih tehnologij. Zato je stalno treba nadgrajevati tudi oblike odzivnosti, prepoznavanja in aktivnosti za preprečevanje tega nasilja. Eden ključnih ciljev na področju vzgoje in izobraževanja je zagotavljati varno in spodbudno učno okolje.

Zavod RS za šolstvo je leta 2016 izdal navodila oz. protokol za obravnavo primerov medvrstniškega nasilja, ki je objavljen na spletnih straneh in si šole z njim lahko tudi pomagajo. Še pomembnejše kot obravnava posledic nasilja pa je njegovo preprečevanje, kar na ministrstvu skušajo spodbujati z ukrepi za spodbujanje dialoga, je pojasnila.

Več si lahko preberete: MIZŠ, 29.8.2017

(Skupno 46 obiskov, 1 današnjih obiskov)