Publication document thumbnailEvropska komisija je sredi oktobra 2009 predstavila novo študijo Eurydice omrežja, ki podrobno prikazuje prisotnost umetnosti in kulture v kurikulih obveznega izobraževanja; predmete, cilje in smotre na kulturno-umetniškem področju, organizacijo pouka, ponudbo izbirnih vsebin in aktivnosti ter razvojne spodbude v šolah, ki so povezane z umetnostjo in kulturo. Študija nas seznanja tudi s sistemi izobraževanja učiteljev umetniških predmetov in z metodami in načini ocenjevanja učencev. Študija je takrat izšla v angleškem jeziku (.pdf), od marca 2010 je bralcem dostopna tudi v slovenščini.

Dokumenti:
Kulturno-umetnostna vzgoja v šolah po Evropi (.pdf) – celotna študija, Poudarki iz študije (.pdf)
Nacionalni opis sistema kulturno umetnostne vzgoje za Slovenijo (.doc)

Arts and Cultural Education at School in Europe (.pdf) – celotna študija, Higlights (.pdf)

Evropska komisija je študijo naročila Eurydice omrežju v kontekstu Evropskega leta kreativnosti in inovativnosti. Eurydice omrežje je pregledalo sisteme obveznega izobraževanja v svojih 30 državah članicah omrežij (sodelujejo članice EU, Islandija, Lihtenštajn in Norveška). Evropski komisar za izobraževanje, usposabljanje, kulturo in mladino, Maroš Šefčovič, je ob tem dejal: “Vzgoja in izobraževanje na umetniških področjih spodbujata razvoj ustvarjalnih sposobnosti, saj opogumljata učence, da eksperimentirajo, se izražajo na svojstvene načine, sodelujejo z drugimi, rešujejo probleme in prevzemajo pobude. Krepitev področja umetnosti v šolskih programih prispeva k razvoju ustvarjalnega in inovativnega potenciala in mora biti zato temeljna sestavina vsake izobraževalne strategije, ki odraža stremljenje družbe k blagostanju, socialni povezanosti in blaginji posameznikov.”

Ogledate si lahko tudi podrobne nacionalne opise (.zip), ki so izšli ob študiji. Na voljo je tudi nacionalni opis za Slovenijo (.doc).

Pri pripravi informacij za Slovenijo sta sodelovala dr. Ursula Podobnik (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) in Primož Plevnik s sodelavci (Zavod RS za šolstvo).

Slovenija je v času priprav na študijo gostila delovno skupino Eurydice omrežja in predstavnike evropske komisije na delovnem seminarju, ki je potekal sredi junija 2008 na Ministrstvu za šolstvo in šport. Vabimo vas, da si ogledate prispevke, ki so jih tujim gostom predstavili dr. Robert Kroflič (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta), dr. Jelka Pirkovič (državna sekretarka na Ministrstvu za kulturo), dr. Tonka Tacol in dr. Ursula Podobnik (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta), dr. Barbara Sicherl-Kafol (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta), Mojca Škrinjar (MŠŠ) in dr. Branka Rotar Pance (Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo).

V teh dneh od 14. – 17. oktobra je bil v Piranu in Ljubljani mednarodni kolokvij na temo “Motivacija (za) kreativnost in inovativnost”, ki so ga organizirali InSEA – Mednarodna skupnost za izobraževanje skozi umetnost, Zveza društev slovenskih likovnih umetnikov in Zavod za šolstvo v okviru aktivnosti mednarodnega leta inovativnosti in kreativnosti. Na dogodku je bila predstavljena tudi pravkar izdana Eurydice študija Arts and Cultural Education at School in Europe – Curricula and Initiatives.

Zanimivo branje:
Nacionalne smernice za kulturno-umetnostno vzgojo (.pdf) / The National Guidelines for Arts & Culture Education (.pdf)

Sporočilo za javnost Evropske komisije ob izidu študije (en)

Evropska komisija: Ključni poudarki iz študije (en)

(Skupno 199 obiskov, 1 današnjih obiskov)