120psIzvršna agencija za izobraževanje, avdiovizualne vsebine in kulturo pri Evropski komisiji – EACEA P9 Eurydice je decembra 2009 izdala publikacijo z izvirnim naslovom v angleščini Gender Differences in Educational Outcomes: Study on the Measures Taken and the Current Situation in Europe, francoščini Différences entre les genres en matičre de réussite scolaire: étude sur les mesures prises et la situation actuelle en Europe in nemščini Geschlechterunterschiede bei Bildungsresultaten: derzeitige Situation und aktuelle aßnahmen in Europa. Študija je nastala na pobudo švedskega predsedovanja v drugi polovici leta 2009.

Študijo po sporazumu z EACEA v slovenskem prevodu izdaja Ministrstvo za šolstvo in šport, Urad za razvoj šolstva v okviru dejavnosti svoje Eurydice enote. Slovenski prevod publikacije je objavljen na spletnih straneh Eurydice Slovenija 27. avgusta 2010, angleško, nemško in francosko različico skupaj s prispevki večine sodelujočih držav pa je mogoče najti na spletnih straneh EACEA P9 Eurydice.

Celotna študija:
Razlike med spoloma pri izobraževalnih dosežkih (.pdf)
Gender Differences in Educational Outcomes: Study on the Measures Taken and the Current Situation in Europe (.pdf)

Poudarki:
Poudarki iz študije (.pdf)
Highlights (.pdf)

Nekatere sodelujoče države so v angleškem jeziku pripravile svoje nacionalne opise problematike spolov (.zip) tudi za spletno objavo. Poleg Slovenije – so svoje opise na spletu objavile še Avstrija, Belgija, Ciper, Češka republika, Francija, Grčija, Madžarska, Italija, Latvija, Litva, Poljska, Romunija, Španija in Združeno kraljestvo. Avtorica prispevka o razlikah med spoloma v Sloveniji (.pdf, en) je dr. Valerija Vendramin (Pedagoški inštitut).

Študijo je javnosti predstavila evropska komisarka za izobraževanje, kulturo in mladino Androulla Vassiliou, ki je dejala „Razmerje med spoloma in uspešnostjo pri izobraževanju se je v zadnjih petdesetih letih korenito spremenilo in razlike postajajo danes čedalje bolj kompleksne. Med zaposlenimi v šolah prevladujejo ženske, vendar izobraževalne sisteme upravljajo moški. Večina diplomirancev so ženske, šolski osip pa je pogostejši pri fantih. Politike za enakost spolov moramo razvijati na teh dejstvih.“ Glede na izsledke pričujoče študije so tradicionalni spolni stereotipi še vedno nepremostljiv izziv za evropske izobraževalne sisteme, saj jih kljub množici ukrepov, ki naj bi povzročili izkoreninjenje tovrstnih stereotipov, v večji ali manjši meri še vedno reproducirajo.

Študija pokriva 29 držav (Islandijo, Liechtenstein in Norveško ter vse članice EU z izjemo Bolgarije) ter politike enakosti spolov v izobraževanju od predšolske vzgoje do visokega šolstva.

Evropska komisija je ob predstavitvi izdala tudi posebno sporočilo za javnost s poudarki študije.

(Skupno 82 obiskov, 1 današnjih obiskov)