Spodbujanje raznolikosti in inkluzije v šolah v EvropiNa spletišču omrežja Eurydice je bilo 10. 10. 2023 objavljeno novo primerjalno poročilo o inkluzivnosti šol v Evropi z naslovom “Promoting diversity and inclusion in schools in Europe” (.pdf, en).

Poročilo je preslikava nacionalnih politik na najvišji ravni, s katerimi pristojni naslavljajo diskriminacijo in spodbujajo sprejemanje raznolikosti in inkluzivnost v šolah, s posebnim poudarkom na pobudah za podporo učencem, ki so ali bodo najverjetneje postavljeni v slabši položaj in/ali diskriminirani.

Glavna ciljna skupina na vseh področjih analize – spremljanje podatkov, strateški politični okvir, politike in ukrepi za izboljševanje dostopa in participacije, učni načrti, pobude za učno in socialno-ekonomsko pomoč ter izpopolnjevanje strokovnih delavcev v šoli – so učenci s posebnimi potrebami ali različnimi nezmožnostmi. Ostale skupine so učenci priseljenci, begunci in pripadniki narodnostnih skupnosti, predvsem učenci Romi.

V poročilu so zbrani primeri nedavnih političnih pobud, s katerimi na nacionalni ravni poskušajo izboljšati stanje v smislu sprejemanja raznolikosti in zagotavljanja inkluzivnosti v izobraževanju. V poročilo niso zajete prakse na ravni šol. Zajeta tudi ni analiza učinkovitosti in izidov politik. Zato je treba posamezne elemente dodatno proučiti, če želimo vsestransko sklepati o tem, kako zagotavljati dostop do kakovostnega, inkluzivnega, rednega izobraževanja za vse učence.

Diversity and inclusion – Policy data tables (*.xlsx 0.1 MB)

 

 

(Skupno 173 obiskov, 1 današnjih obiskov)