V zadnjem času se tema umetne inteligence pogosto pojavlja tudi v izobraževalnem kontekstu predvsem zaradi jezikovnega modela, ChatGPT, ki je konec lanskega leta postal vsesplošno dostopen. ChatGPT je vrsta umetne inteligence, ki temelji na tehnologiji GPT (“Generative Pre-trained Transformer”), kar v prevodu pomeni “generativni vnaprej-izurjeni pretvornik”. Gre za vrsto umetne inteligence, ki se osredotoča na razumevanje in generiranje besedil v naravnem jeziku, kar pomeni, da lahko razume in uporablja človeški jezik.

V Službi za digitalizacijo izobraževanja (SDI) Ministrstva za vzgojo in izobraževanje se zavedajo pomembnosti vpliva umetne inteligence na izobraževanje. Do leta 2026 bodo izvedli številne eksperimentalne in razvojne projekte z namenom krepitve digitalnih kompetenc učiteljev in, tako posledično, tudi učencev.

Trenutno poteka usposabljanje za več kot 260 slovenskih učiteljev v okviru projekta ‘Umetna inteligenca za in z učitelji’. V eksperimentalnemu delu projekta se izvajajo in evalvirajo raznolike metode usposabljanja profesorjev iz 76 srednjih šol v Sloveniji, zasnovane za soočanje z izzivi umetne inteligence v izobraževanju.

Evropska komisija je za izobraževalce že pripravila etične smernice za uporabo umetne inteligence in podatkov pri učenju in poučevanju. Na ravni EU pa je bil EU ustanovljen Digital Education Hub, ki je namenjen pridobivanju informacij in izmenjavi mnenj o vplivih digitalizacije na izobraževanje. Vsak učitelj se lahko pridruži mednarodni skupnosti, ki deluje v spletnem okolju MS Teams.

V videu lahko ogledate, kako je dr. Sašo Dolenc učiteljem predstavil delovanje ChatGPT in smiselnost uporabe jezikovne umetne inteligence v šolskem okolju.

Vir in več informacij: SIO, 5. 5. 2023

(Skupno 602 obiskov, 1 današnjih obiskov)