naslovnica glavnih ugotovitev Eurydice o poučevanju jezikov v šoli v EvropiV zbirki Ugotovitve poročila Eurydice je objavljen prevod glavnih ugotovitev poročila Eurydice “Pomembni podatki o poučevanju jezikov v šoli v Evropi 2023” z dodanimi nacionalnimi poudarki.

Zadnja izdaja poročila Eurydice o poučevanju jezikov ‘Key data on teaching languages at school in Europe – 2023 edition‘, že peta po vrsti, je pripravljena z namenom spremljanja razvoja politik na področju poučevanja (tujih) jezikov v šoli v Evropi. Tuji jeziki so sicer osrednji predmet proučevanja, vendar drugi jeziki (regionalni jeziki, jeziki manjšin, klasični jeziki itd.) ne izostanejo.

Poročilo je preslikava stanja v 51 kazalnikih različnih in številnih tem, pomembnih za politike o (tujih) jezikih na ravni Evropske unije (EU) in na nacionalni ravni, kot so:

  • (tuji) jeziki v programih izobraževanja,
  • število in ponudba jezikov, ki se jih učijo učenci,
  • čas pouka tujih jezikov,
  • pričakovani učni izidi pri prvem in drugem tujem jeziku,
  • podpora novoprispelim učencem priseljencem pri učenju učnega jezika in pouk prvega jezika
    priseljencev,
  • profili in zahtevana izobrazba učiteljev tujega jezika,
  • transnacionalna mobilnost učiteljev tujega jezika.

Glavni vir podatkov je omrežje Eurydice, v katerem so zbrali kvalitativne informacije o politikah in ukrepih na področju poučevanja (tujih) jezikov v šoli. Podatki Eurydice so dopolnjeni s podatki Eurostata in podatki dveh mednarodnih raziskav, izvedenih pod pokroviteljstvom Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj, to sta Program mednarodne primerjave dosežkov učencev 2018 (PISA) in Mednarodna raziskava poučevanja in učenja (TALIS).
Poročilo je primerjalna analiza stanja v 39 sistemih izobraževanja in 37 državah članicah omrežja Eurydice (27 držav članic EU ter Albanija, Bosna in Hercegovina, Švica, Islandija, Lihtenštajn, Črna gora, Severna Makedonija, Norveška, Srbija in Turčija).

(Skupno 198 obiskov, 1 današnjih obiskov)