naslovnica Recommended Annual Instruction Time 2023

Omrežje Eurydice je objavilo poročilo o priporočenem obsegu pouka v obveznem izobraževanju v Evropi, Recommended Annual Instruction Time in Full-time Compulsory Education in Europe – 2022/23 (.pdf, en).

V poročilu najdete podatke o priporočenem najmanjšem obseg pouka po ravneh izobraževanja in štirih temeljnih predmetnih področjih: branje, pisanje in književnost, matematika, naravoslovje in družboslovje v rednem splošnem obveznem izobraževanju v 39 izobraževalnih sistemih v Evropi.

Učinkovito učenje je odvisno od številnih dejavnikov, nedvomno pa ima čas za poučevanje, ki je na voljo učencem, ključno vlogo v njihovem učnem procesu. Skupaj s kakovostjo pouka in časa, ki je na voljo za učenje po pouku, lahko povečan obseg pouka, namenjen posameznemu predmetnemu področju, pomaga povečati zanimanje učencev za ta predmet in posledično izboljševanje učnih dosežkov.

Analize kažejo, da je branje, pisanje in književnost predmetno področje, ki na splošno zavzema največji delež obsega pouka na vseh stopnjah izobraževanja. Na primarni ravni izobraževanja (ISCED 1) je v večini držav poudarek na branju, pisanju in književnost (približno 25 % celotnega obsega pouka), medtem ko matematika predstavlja drugi največji delež. Na nižji sekundarni ravni izobraževanja (ISCED 2) se delež branja, pisanja in književnosti zmanjšuje v korist drugih predmetov, kot sta naravoslovje in tuji jeziki.

Slika 4 zemljevid 2021-2023

Zbrani podatki so pokazali tudi, da se je v skoraj polovici izobraževalnih sistemov v obdobju 2022/23 v primerjavi z obdobjem 2020/21 najmanjši obseg pouka spremenil (Figure 4). V 17 izobraževalnih sistemih minimalni obseg pouka ni bil spremenjen. Kaj je povzročilo povečanje ali zmanjšanje obsega pouka v posameznih izobraževalnih sistemih? Odgovore poiščite v objavljenem poročilu, ki sta jih skupaj zbrala mreža Eurydice in OECD NESLI.

Na voljo so tudi podatki ob prikazih v Excel datoteki (.xlsx, en).

31. 10. 2023 so bili objavljeni še Nacionalni diagrami o priporočenem obsegu pouka v obveznem izobraževanju v Evropi po državah in predmetih za 39 sistemov izobraževanja v šolskem letu 2022/23, National diagrams: Recommended Annual Instruction Time in Full-time Compulsory Education in Europe – 2022/23 (.pdf, en).

Izid poročila: EACEA Eurydice, 20. 6. 2023

(Skupno 156 obiskov, 1 današnjih obiskov)