8. aprila je v veliki dvorani Državnega zbora RS potekalo zasedanje 34. nacionalnega Otroškega parlamenta (NOP) v okviru Zveze prijateljev mladine Slovenije (ZPMS). 115 mladih parlamentarcev iz vse Slovenije je razpravljalo o osrednji temi Duševno zdravje otrok in mladih oz. štirih podtemah: Kaj je duševno zdravje?; Vpliv okolja na moje duševno zdravje; Moji viri pomoči; Spremembe za krepitev mojega razvoja.

Mladi menijo, da jih starši ne razumejo, jim ne znajo konstruktivno pomagati, da jim nenapovedana preverjanja znanja povzročajo stres ter da bi bile lahko delavnice, ki so izvajane v šolah lahko bolj zanimive. Menijo, da zelo pomaga pogovor z osebo, ki deli lastno izkušnjo, izpostavljajo tudi vključitev staršev v šolski proces ter vzajemno spoštovanje učenci učitelji. Ocenjujejo, da so sami sebi lahko največji preventivni dejavnik. Seznanili so odrasle, da mladi staršem ne zaupajo, ne povejo težav, ker se bojijo reakcije in da je malo učiteljev, ki bi jim zaupali. Izpostavili so, da klic na pomoč ne sme pomeniti izgube dostojanstva. Poudarjajo, da se mora stanje v šolah izboljšati, da svetovalni delavci ne delujejo preventivno, opozarjajo na nedostopnost strokovne pomoči ter da se ne sme pozabi na osamljene in zasmehovane otroke ter tistim mladim, ki si poiščejo pomoč.

V program Otroški parlamenti® je bilo v letu 2024 vključenih 392 osnovnih šol. Mladi so imeli še eno pomembno nalogo, in sicer da izberejo novo temo na katero bodo debatirali prihodnji dve leti. Med 7 predlaganimi temami, ki so jim mladi parlamentarci namenili največ pozornosti, je za temo 35. nacionalnega Otroškega parlamenta®, ki bo potekal v prihodnjem šolskem letu izbrana tema ŠOLSKI SISTEM – Problemi šolskega sistema, ocenjevanje, vpis v srednjo šolo, balast v učnih načrtih, primerjava šolskih sistemov v različnih državah.

Vir in več informacij: ZPMS, 8. 4. 2024

(Skupno 54 obiskov, 1 današnjih obiskov)