Na strani Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti v vzgoji in izobraževanju Ministrstva za vzgojo in izobraževanje je pod Zaključnimi poročili nacionalnih evalvacijskih študij objavljeno končno poročilo Nacionalne evalvacijske študije Evalvacija modelov učenja in poučevanja slovenščine kot drugega
jezika za učence in dijake, ki jim slovenščina ni materni jezik (.pdf).

Nacionalna evalvacijska študija je potekala v letih 2017–2020. Cilji študije so bili raznovrstni in večplastni. Usmerjeni so bili v preučevanje in evalvacijo organizacije izvajanja pomoči pri učenju slovenščine, ki se v slovenskih šolah izvaja za učence in dijake priseljence, učence Rome in učence materne govorce slovenščine, ki so se v Slovenijo preselili iz tujine. Eden od ciljev raziskave pa je bil tudi ugotoviti, kako dobro učenci priseljenci prve, druge in tretje generacije ter učenci Romi razumejo zapisana besedila. Zmožnost bralnega razumevanja je namreč z uspešnostjo šolanja tesno povezana.

V raziskavo je bilo vključenih 939 strokovnih delavcev iz 135 osnovnih in srednjih šol iz vseh slovenskih regij ter 1202 učenca in dijaka iz 14 osnovnih in 14 srednjih šol iz 10 slovenskih regij.

(Skupno 48 obiskov, 1 današnjih obiskov)