Delovna skupina za pripravo Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja 2023–2033 je organizirala 4. javno predstavitev strokovnih stališč in predlogov. Tema tokratnega dogodka je bila bralna pismenost v Sloveniji.

Eno izmed osrednjih vprašanj na dogodku je bilo predvsem, kako izboljšati bralno pismenost na vseh ravneh izobraževanja. Z organiziranjem tovrstnih javnih predstavitev strokovnih stališč in predlogov želi delovna skupina pridobiti čim širši spekter strokovnih pogledov in stališč pri naslavljanju strateških ciljev in ukrepov nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja 2023-2033.

Vodja delovne skupine dr. Janez Vogrinc je med drugim izpostavil zadnjo raziskavo PIRLS, ki je pokazala zaskrbljujoče rezultate, saj so slovenski učenci dosegli pomembno nižji povprečni rezultat v primerjavi z raziskavo iz leta 2016. Izpostavil je še nekatere rezultate z nacionalnih preverjanj znanj (NPZ).

Članica delovne skupine dr. Milena Ivanuš Grmek je dejala, da je bralna pismenost pomembno področje, ki ji na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru dajejo pomembno vlogo tudi s tem, da uvajajo določene predmete, ki pomembno prispevajo k bralni pismenosti.

Državna sekretarka na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje Janja Zupančič je v svojem nagovoru med drugim poudarila, da je pomembno, da strokovna praksa in politike temeljijo na podatkih, zato so dobrodošli rezultati različnih raziskav in evalvacij. Kot je dejala, je bralna pismenost temeljna kompetenca in ključ za kakovostno življenje vsakega posameznika.

Svoje mnenje je skupaj predstavilo 19 govork in govorcev iz različnih institucij.

Na spletni strani Ministrstva za vzgojo in izobraževanje so na ogled še posamezne prestavitve strokovnih stališč in predlogov.

Delovna skupina načrtuje do konca leta med drugim organizirati še javni predstavitvi mnenj na temo kariernega razvoja in pomanjkanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju ter gimnazijskega izobraževanja.

Vir in več informacij: MVI, Urad za razvoj in kakovost izobraževanja, 17. 11. 2023

(Skupno 43 obiskov, 1 današnjih obiskov)