Pedagoški inštitut in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje sta na skupni novinarski konferenci hkratno z mednarodno objavo predstavila prve rezultate mednarodne raziskave PISA 2022 za Slovenijo.

Najnovejši podatki raziskave, pri kateri sodelujejo 15 let stari mladostniki iz kar 83 držav, pri mladih iz slovenskih šol kažejo na splošen upad tako pri matematični, kot tudi pri bralni in naravoslovni pismenosti. Povprečna dosežka iz matematike in naravoslovja se sicer še vedno umeščata nad povprečje držav članic Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (v nadaljevanju OECD), dosežek iz bralne pismenosti pa je, podobno kot v letih 2009 in 2012, pod povprečjem držav članic OECD.

Raziskava PISA 2022  je tokrat poglobljeno merila področje matematične pismenosti. Podatki za Slovenijo kažejo, da prihaja do značilnih razlik v dosežkih glede na socialno-ekonomsko ozadje, status priseljenca in srednješolski izobraževalni program. Dijakinje in dijaki iz Slovenije so v raziskavi prav tako poročali o mednarodno primerjalno podpovprečni samoučinkovitosti pri reševanju matematičnih nalog, o podpovprečni kakovosti odnosov z učitelji na šoli, in podpovprečni opori s strani učiteljev matematike. Obenem so v primerjavi z vrstniki iz drugih držav nadpovprečno zaskrbljeni glede matematike na splošno.

V novici preberite še več o:

  • Dosežkih pri matematični pismenosti
  • Dosežkih pri bralni pismenosti
  • Dosežkih pri naravoslovni pismenosti
  • Spremljajočih dejavnikih dosežkov
  • Pomenu rezultatov raziskave za strateško načrtovanje

Predstavitev rezultatov in dodatno gradivo je dostopno na spletni strani Pedagoškega inštituta, na voljo pa so tudi mednarodni podatki raziskave PISA 2022 (v angleškem jeziku).

Posnetek celotne razprave je dostopen na tej povezavi (klik).

Posnetek novinarske konference, ki je potekala na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje, pa na tej povezavi (klik).

Vir in več informacij; MVI in PeI, 5. 12. 2023, ter SIO, 14. 12. 2023

(Skupno 84 obiskov, 1 današnjih obiskov)